ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ممنوعیت نصب تیک‌تاک برای کارمندان دولتی آمریکا

| جمعه, ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۴:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

براساس لایحه ای که یکی از کمیته های زیرمجموعه سنای آمریکا تصویب کرده است، کارمندان دولت از دانلود اپ چینی تیک تاک روی دستگاه های دولتی منع شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کمیته سنای آمریکا در امور امنیت داخلی و امور دولتی لایحه‌ای را تصویب کرده که طبق آن کارمندان دولت فدرال اجازه دانلود اپ تیک تاک روی دستگاه‌های دولتی را ندارند.

البته سنای آمریکا در آگوست ۲۰۲۰ میلادی اقدامات مشابهی را تأیید کرده بود. کن باک نماینده مجلس آمریکا نیز لایحه مشابهی را به دولت ارائه کرده بود.

این اپ اشتراک گذاری ویدئو میان نوجوانان محبوبیت زیادی دارد اما در این اواخر به دلیل نگرانی‌هایی درباره مالک چینی آن (شرکت بایت دنس) تحت بررسی‌های دقیق قرار گرفته است.

جاش هاولی سناتور آمریکایی از این لایحه پشتیبانی می‌کند. او در بیانیه‌ای در این باره می‌گوید: این نباید یک موضوع حزبی باشد و من بسیار خوشحالم که همکارانم در سنا در خصوص برنامه پنهان چین برای جمع آوری اطلاعات همراه یکدیگر اقدام کرده‌اند.

پیش از این و در دولت دونالد ترامپ، تیک تاک به دلیل اتهام جمع آوری اطلاعات کاربران آمریکایی، با چالش‌های متعدد و تهدید به قطع سرویس در این کشور روبرو شده بود. حتی طبق اخبار قرار بود سرویس‌های تیک تاک در آمریکا به مایکروسافت و اورکل فروخته شود اما با پایان ریاست جمهوری ترامپ، این امر پیگیری نشد.

  • ۰۰/۰۲/۲۴

تیک تاک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">