ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نتایج بررسی های موسسه امنیتی کاسپراسکای نشان می دهد نرم افزارهای مورد استفاده کارکنان واحدهای پشتیبانی آی تی برای انجام امور روزمره، منشا 30 درصد از حملات سایبری موفق است.

به گزارش  فارس به نقل از آسین ایج، ابزاری که توسط واحدهای پشتیبانی آی تی شرکت های مختلف برای ارائه خدمات فنی به دیگر کارکنان به کار گرفته می شود به طور گسترده از سوی هکرها و جانیان سایبری برای حمله به زیرساخت های شرکت های گوناگون مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

کاسپراسکای تصریح کرده ۳۰ درصد از حملات سایبری انجام شده در سال ۲۰۱۹ به همین شیوه صورت گرفته اند و لذا باید برای به روزرسانی و ایمن سازی این نرم افزارها تلاش شود تا از سوء استفاده از آنها جلوگیری شود. از سوی دیگر نحوه استفاده کاربران از این نرم افزارها باید به طور دائم مورد توجه و بررسی قرار بگیرد.

باید توجه داشت که نمی توان استفاده از نرم افزارهای یادشده را متوقف کرد و از همین رو ضروری است تا سیستم هایی برای کنترل ورود و خروج و نحوه استفاده از نرم افزارهای یادشده به کار گرفته شود و مشخص شود در هر زمانی چه اشخاصی در حال استفاده از این نرم افزارها هستند. همچنین دسترسی به این نرم افزارها باید بر مبنای آدرس های آی پی مشخص شده محدود شوند.

  • ۹۹/۰۵/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">