ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مکزیک بیشترین استفاده را از پگاسوس کرده است!

| يكشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۰، ۰۴:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

اطلاعات افشا شده نشان دهنده آن است که کشور مکزیک بیشترین میزان استفاده از جاسوس افزای پگاسوس را با ۱۵ هزار سوژه به خود اختصاص داده است.
خبرگزاری میزان – اطلاعات افشا شده نشان می‌دهد که مکزیک به طور گسترده‌ای از جاسوس افزار «پگاسوس» رژیم صهیونیستی استفاده کرده است.

به گزارش «واشنگتن پست»، پروژه «پگاسوس»، دستکم ۱۰ کشور را شناسایی کرده که به نظر می‌رسد از مشتریان شرکت رژیم صهیونیستی «ان اس او» به عنوان مالک «پگاسوس» بوده‎اند.

این گزارش می‎گوید «کشور‌هایی مانند عربستان سعودی، امارات و هندوراس از جمله این کشور‌ها بوده‎اند، اما ببیشترین درصد اسامی موجود در این فهرست – ۱۵ هزار اسم- متعلق به مکزیک است؛ مشارکت مکزیک در این برنامه تجسس و نظارت، تعجب آور نیست.»

سال ۲۰۱۷ روزنامه «نیویورک تایمز» نخستین افشاگری عمده را درباره هدف قرار دادن تلفن همراه فعالان حقوق بشر، روزنامه نگاران و ... از سوی دولت مکزیک به ریاست جمهوری «انریکه پنیا نیتو»، منتشر کرد.

به نوشته «واشنگتن پست»، «اگرچه آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور فعلی برزیل وعده داده که این کشور دیگر از جاسوس افزار پگاسوس استفاده نمی‌کند، اما وضعیت مبهم آن نشان دهنده الگوی وسیع تری از رفتار‌های سرکوبگرانه در مکزیک و فراتر از آن است.»

درز اطلاعات مربوط به شماره تلفن همراه بیش از ۵۰ هزار نفر در سراسر جهان، نشان می‌دهد که آن‌ها توسط مشتریان شرکت صهیونیستی «NSO Group»، شرکت توسعه دهنده جاسوس افزار «Pegasus»، برای نظارت و جاسوسی انتخاب شدند.

این افراد در سال ۲۰۱۶ توسط مشتریان «ان اس او»، به عنوان سوژه جاسوسی معرفی شدند.

«پگاسوس»، بدافزاری است که دستگاه‌های با سیستم عامل «آی اُ اس» و «اندروید» را آلوده می‌کند تا اپراتور‌های این ابزار بتوانند پیام، عکس، ایمیل و تماس‌های تلفنی صاحبان تلفن را استخراج و میکروفون‌های مخفی را فعال کنند.

«ان اس او» پیشتر ادعا کرده بود که «پگاسوس» با امکان دسترسی به همه داده‌های دستگاه هدف و تبدیل آن به یک ضبط کننده صوتی یا تصویری، فقط برای استفاده علیه تروریست‌ها و مجرمان خطرناک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • ۰۰/۰۵/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">