ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

می توان تلفن همراه را در داخل تولید کرد

| سه شنبه, ۲ خرداد ۱۳۸۵، ۰۳:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

"علیرضا طهماسبی" وزیر صنایع و معادن در حاشیه همایش بررسی راهکارهای تحقق سیاستهای کلی اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی در گفت و گو با خبرنگاران، به افزایش تعرفه واردات تلفن همراه اشاره کرد و گفت: هرچند مصرف این دستگاه در کشور از رشد قابل توجهی برخوردار شده اما در حال حاضر خط ساخت و یا مونتاژ تلفن همراه در کشور وجود ندارد.
طهماسبی خاطرنشان کرد: با واگذاری سیم کارتهای پیش فروش در سال آینده، کشور به شش میلیون و ‪ ۹۰۰‬تلفن همراه نیاز دارد که با ارزش ‪ ۱۰۰‬تا ‪۱۵۰‬ دلاری هر دستگاه تلفن همراه باید معادل ‪ ۹۰۰‬میلیون دلار برای خرید آن هزینه شود.
وزیر صنایع و معادن با بیان آنکه کشور دارای توان تولید تلفن همراه است ، افزود: با این هزینه می‌توان دو تا سه خط تولید تلفن همراه در کشور راه‌اندازی کرد، در حالی که بازار تلفن همراه کشور را رایگان در اختیار تولیدکنندگان بزرگ خارجی قرار داده‌ایم.
وی پیش‌بینی کرد: برای تولید تلفن همراه بسیاری از دستگاههای شرکت صاایران با ‪ ۲۰‬درصد تغییرات مورد نیاز قابل استفاده است.

  • ۸۵/۰۳/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">