ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نشست تخصصی «اعتبار مالیاتی در حوزه ICT» از سوی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات و معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود.

در این نشست، مزایای اعتبار مالیاتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به صورت تخصصی تشریح خواهد شد. 

تبیین جزئیات قانون جهش تولید، سرمایه‌گذاری در حوزه توسعه زیرساخت و تحقیق‌ و توسعه و حوزه بهره‌مندی شرکت‌ها از مزایای اعتبار مالیاتی از محورهای بحث و تبادل نظر در این رویداد خواهد بود.

مخاطبان این  نشست، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، سازمان‌ها و نهادهای فعال در حوزه ICT و سرمایه‌گذاران صنایع مختلف در حوزه فناوری هستند.

ژمان برگزاری این نشست روز سه‌شنبه ۶ شهریورماه و محل برگزاری آن در مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌ جمهوری تعیین شده است.

به گزارش ایسنا ، با هدف جهت ­دهی حمایت‌های مالیاتی به سمت توسعه نوآوری و اقتصاد دانش‌­بنیان بر اساس بند (ب) ماده (11) قانون جهش تولید دانش‌­بنیان شرکت‌های دارای فعالیت‌­های تحقیق و توسعه از اعتبار مالیاتی برخوردار می­‌شوند. به این نحو که معادل هزینه­‌های انجام شده در پروژه‌­های تحقیق و توسعه به عنوان اعتبار مالیاتی با قابلیت انتقال به سنوات آتی به شرکت‌­های دارای پروانه بهره‌­برداری یا مجوز فعالیت از مراجع ذی‌ربط اعطا می‌شود و معادل آن از مالیات بر عملکرد مربوط به سال انجام هزینه مذکور یا سال­‌های بعد کسر می­‌شود.

پروژه تحقیق و توسعه مشمول اعتبار مالیاتی، مجموعه­‌ای از فعالیت­‌های فناورانه است که سطح فناوری محصولات، خدمات یا فرآیندهای حاصل از پروژه‌­های تحقیق و توسعه باید در حوزه فناوری‌­های بالا یا متوسط به بالا منطبق با فهرست کالاها و خدمات دانش بنیان یا معیارهای تفصیلی منتشر شده برای کالاها و خدمات دانش‌بنیان باشد. 

  • ۰۳/۰۶/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">