ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نسخه الکترونیکی متوقف نخواهد شد

| شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۰۵:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

عضو کمیسیون اجتماعی معتقد است طرح نسخه الکترونیک با وجود مخالفت‌ها و کارشکنی‌ها، متوقف نخواهد شد و راه خود را ادامه خواهد داد.

حسن لطفی، عضو کمیسیون اجتماعی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه حذف دفترچه‌های کاغذی درمان از سوی تامین اجتماعی بسیار خوب بود، گفت: یکی از چالش های بسیار  مهم برای سازمان بزرگ تامین اجتماعی و مردم، موضوع دفترچه‌ها بود که این تصمیم از اول اسفند ماه اتفاق افتاد و با استقبال بسیار خوب مردم روبرو شده است. 
حسن لطفی با بیان اینکه دفترچه کاغذی معایبی داشته است، افزود: وقت‌گیر بودن تمدید دفترچه، اعتبار نداشتن و تخلفات با دفترچه از جمله ندادن مالیات و داشتن بار مالی برای سازمان تامین اجتماعی از جمله معایبی بود که دفترچه‌های کاغذی داشتند. 
وی با بیان اینکه با حذف نسخه های کاغذی هزینه‌ها کاهش پیدا کرده است، خاطر نشان کرد: این اقدام، جلوگیری از اتلاف وقت مردم، دسترسی آنلاین به خدمات بیمه‌ای و کم شدن بار مالی برای سازمان تامین اجتماعی و همچنین راحتی و آسایش مردم را در پی داشته است. 
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی از جمله تبدیل نسخ کاغذی به نسخه الکترونیک در تامین اجتماعی انجام شده است؛ افزود: قطعا هر کاری که برای اولین بار آغاز می‌شود نابسمانی‌هایی در ابتدا با خود به همراه دارد و طرح نسخه الکترونیک نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما این مشکلات قابل حل بوده و طی زمان با همکاری همدیگر حل خواهد شد. 

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسانی که با این طرح مخالف هستند و برای بهبود و طی شدن روند سریع آن تلاش نمی کنند، قانونمند نیستند. آنها نباید فرافکنی کنند و بدانند قانون‌گریزی و تمکین نکردن به فعالیتی که همه متفق‌القول به دنبال اجرایی کردن آن هستند، راه به جایی نخواهد برد و دیر یا زود باید در کنار دیگران برای بهتر شدن این طرح تلاش کنند. 
وی افزود: مخالفت‌ها و بهانه‌گیری‌ها قطعا منجر به متوقف شدن طرح نخواهد شد و شک نکنید این طرح ادامه پیدا خواهد کرد. انتظار می رود همه دستگاه‌های اجرایی به سازمان تامین اجتماعی کمک کرده تا طرح نسخه الکترونیک به زودی راه خود را هموار کرده و مردم با آرامش خاطر بیشتری از خدمات درمانی بهره ببرند. 
لطفی تاکید کرد: در دنیای الکترونیک امروز قطعا استفاده از خدمات آنلاین و برخط کار بسیار راحتتری نسبت به روش های سنتی خواهد بود. آن‌طور که پیداست بخشی از نابسامانی‌ها مربوط به کارگزاری‌هایی است که نگران بیکار شدن خود هستند. قطعا تامین اجتماعی برنامه‌هایی برای استفاده از این بخش جهت توسعه نسخه الکترونیک در دستور کار خود دارد و بهتر است با سازمان تامین اجتماعی همکاری لازم را داشته باشند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">