ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نسخه بتا اندروید ۱۳ عرضه شد

| جمعه, ۹ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۵:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

عرضه نخستین نسخه بتای اندروید ۱۳ توسط شرکت گوگل انجام شد و این نرم‌افزار برای گوشی‌های پیکسل گوگل منتشر و قابل دسترس شد.
به گزارش تسنیم، ماه فوریه شاهد انتشار اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده اندروید 13 بود و با آن زمینه‌سازی برای تکرار بعدی بزرگترین سیستم عامل جهان فراهم شد. این برنامه تعدادی تغییرات را به همراه داشت که به نفع توسعه دهندگان بود و بهبودهایی در حریم خصوصی، کنترل‌های زبان و موارد دیگر ایجاد کرد و پس از آن شاهد ظهور دومین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان با درخواست‌های مجوز اعلان و سایر تغییراتی بودیم که به نفع توسعه‌دهندگان بود.

اما حالا با انتشار اولین نسخه اندروید 13 بتا 1، از مرحله "پیش نمایش توسعه دهندگان" خارج می شویم. برخلاف نسخه‌های «پیش‌نمایش توسعه‌دهنده» که فقط برای توسعه‌دهندگان هستند، نسخه‌های بتا اندروید 13 برای کاربرانی است که می‌خواهند نسخه بعدی اندروید را امتحان کنند. گوگل به ویژه در اینجا به دنبال بازخورد کلی کاربران عادی در مورد نحوه تجربه نسخه جدید اندروید است. 

نسخه بتای 1 شامل تمامی ارتقاها از Developer Preview 2 اندروید 13 خواهد بود از جمله این الزام که اپلیکیشنها باید برای ارسال نوتیفیکیشن اجازه بگیرند. همچنین در این نسخه، یک فوتو پیکر جدید، Bluetooth LE Audio و پشتیبانی برای ابزارهای MIDI 2.0 به جای USB مشاهده خواهید کرد.

قابل توجه‌ترین ویژگی‌های اندروید 13 بتا 1 عبارتند از:

دسترسی دقیق‌تر به فایل‌های رسانه‌ای
گزارش بهتر خطا
مسیریابی صوتی پیش بینی شده
هر کسی می تواند این نسخه آزمایشی را نصب کند اما مانند انتشارهای قبلی، شاید نخواهید چنین نسخه‌ای را در گوشی اصلی که دارید، امتحان کنید. اگرچه نسخه‌های بتا عموما قابل اطمینان هستند اما گوگل انتظار ندارد تا ژوئن روی ثبات پلتفرم تمرکز کند و نسخه نهایی اندروید 13 تا پس از ژوییه منتشر نخواهد شد. این برای طراحانی که می خواهند برنامه‌هایشان را تا زمان قابل دسترس شدن این سیستم عامل برای عموم مردم آماده کنند، اهمیت دارد.

  • ۰۱/۰۲/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">