ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع اصناف حوزه ارتباطات، پروژه فیبرنوری را برای کشور مهم و راهبردی عنوان و اعلام کرد از تمام پیشنهاداتی که برای تسریع انجام این پروژه ارائه شود استقبال می‌کنیم.

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست بررسی مسائل و مشکلات پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها (FTTx ) و در جمع برخی از اعضای سازمان نظام صنفی، سندیکای مخابرات ایران و اتحادیه صادرکنندگان خدمات مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران و با حضور رییس و معاونین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با اشاره به مهم و راهبردی بودن پروژه توسعه فیبرنوری، تاکید کرد: انجام این پروژه یک انتخاب نیست و یک الزام است و در صورت عدم اجرای آن کشور در آینده آسیب می‌بیند.
وی با اشاره به مشکلات و مسائلی که حاضرین در جلسه مطرح کردند، افزود: شبکه پهن باند، زیرساخت توسعه تمام بخش‌های کشور است و دولت به دنبال آن است که با اجرای این طرح، زیرساخت توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور را فراهم کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شبکه‌های فیبرنوری را شاهراه‌های عصر جدید عنوان کرد و گفت: اگر یک دهم سرمایه گذاری در زیرساخت‌های فیزیکی در زیرساخت‌های شبکه ارتباطات فیبرنوری انجام شود تحول بسیاری در کشور ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به تصویب اختصاص ۸ درصد سهم دولت و الزام همکاری دستگاه‌های مختلف در قانون بودجه سال جاری، افزود: پیگیری و تصویب این مصوبات کار بزرگی بود که به سرانجام رسید و هم اکنون نوبت فعالان و شرکت‌های فعال در این بخش است که این حمایت‌های روی کاغذ را تبدیل به ابزار روی زمین برای توسعه این پروژه کنند.
زارع پور با اعلام آمادگی برای رفع مشکلات و موانع انجام پروژه FTTx، تصریح کرد: همکاری و همیاری بین ما و اصناف این حوزه نیاز است و از هرگونه پیشنهاد و راه کاری برای تسریع در توسعه و پیشرفت این پروژه استقبال می‌کنیم.
وی از آماده شدن تفاهم نامه‌ای بین وزارت ارتباطات و نیرو برای همکاری در اجرای پروژه فیبرنوری خبر داد.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه این پروژه یک پروژه ملی است و کسی نباید به دنبال منفعت شخصی باشد، تاکید کرد: البته تا حدودی مطالبه مردمی نیز در این حوزه شکل گرفته است و باید دستگاه‌ها و اصناف تمام ظرفیت خود را در این پروژه پای کار بیاورند.
بر اساس این گزارش، درابتدای این نشست نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، سندیکای مخابرات و اتحادیه صادرکنندگان خدمات صنعت مخابرات ایران مشکلات و مسائل اجرایی توسعه شبکه فیبرنوری را مطرح و در ادامه راه کارهایی برای این مشکلات ارائه کردند.
عدم همکاری برخی دستگاه‌ها و شهرداری‌ها و مطالبه تعرفه‌های غیر متعارف، مشکلات مالی شرکت‌های کوچک برای انجام پروژه‌ها و نبود اطمینان خاطر از پرداخت مطالبات در آینده، به عنوان برخی از مسائل و مشکلات شرکت‌های فعال در این حوزه برای انجام پروژه فیبرنوری مطرح شد.
نمایندگان اصناف حوزه ICT در این نشست پیشنهاداتی را برای تسریع در روند اجرای این پروژه ارائه کردند و وزیر ارتباطات نیز برای بررسی و اجرای برخی از آنها اعلام آمادگی کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">