ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

۳ عضو شورای نگهبان به چند شبهه درباره عملکرد‌ شورای نگهبان پاسخ دادند.

به گزارش فارس، آیت‌الله سیّدمحمدرضا مدرسی یزدی عضو فقها و سیّدفضل‌الله موسوی عضو حقوقدان شورای نگهبان به مناسبت سالروز تأسیس این نهاد در برنامه‌ گفتگوی ویژه‌ی خبری شب‌گذشته (سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸) حضور یافتند.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی ضمن اعلام موافقت شورای نگهبان با اصل به کارگیری تجهیزات الکترونیکی در امر انتخابات یادآور شد: مسائل رایانه‌ای در معرض آسیب‌های زیادی است. دستگاه بزرگ انرژی هسته‌ای گرفتار یک بدافزار به نام «استاکس‌نت» شد. شرط اصلی برگزاری انتخابات الکترونیک، ایجاد صد درصد امنیت نظام رأی‌گیری است تا حق انتخاباتی مردم محقق شود و نباید اتفاقی که برای انرژی هسته‌ای افتاد برای انتخابات الکترونیک هم پیش بیاید.

در ادامه سیامک ره‌پیک معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در ارتباط زنده‌ی تلفنی درباره‌اصلاح قانون انتخابات گفت: ایرادات و ابهامات شورای نگهبان عمدتاً به بحث استانی شدن و فرآیندهایی مانند پیش ثبت‌نام و ثبت‌نام بود و در حال حاضر در کمیسیون‌های مربوطه‌ مجلس در حال رفع ایراد و ابهام است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان اضافه کرد: به نظر می‌رسد موضوع استانی شدن به انتخابات امسال نرسد و اگر دوستان در مجلس باقی مانده‌ ابهامات را در اسرع وقت رفع کنند شاید بتوان امیدوار بود که این طرح به انتخابات امسال برسد در غیر این صورت قانون فعلی ملاک خواهد بود.

ره‌پیک در پایان اشاره‌ای هم به موضوع الکترونیکی شدن انتخابات کرد و گفت: انتخابات الکترونیک معنای وسیعی دارد که به غیر از احراز هویت و صندوق اخذ رأی الکترونیکی، مابقی مراحل آن الکترونیکی شده است، کما اینکه در دوره پیش انجام گرفت، اما احراز هویت دارای اشکالات کوچکی است که در حال رفع آن هستیم و مسئله‌ی اصلی همان صندوق اخذ رأی الکترونیکی است که هنوز مشغول بحث و بررسی در مورد آن هستیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">