ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نقص فنی عامل فیلتر وبلاگ های یاهو

| چهارشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۸۵، ۰۳:۰۲ ب.ظ | ۱ نظر

وبلاگ‌های سایت " یاهو " (‪ (Yahoo‬به دلیل خطای فنی سیستم فیلترینگ کشور فیلتر شده بودند.

مدیر کل دفتر امور اجرایی فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روز سه‌شنبه با اشاره به اینکه فیلترینگ وبلاگ‌های یاهو برداشته شد،به ایرنا گفت:این اشتباه درپی خطای فنی موجود در سیستم‌های فیلترینگ پیش آمده بود.

" اصغر انصاری " افزود: در زمان حاضر ماازسیستم‌های‌ایرانی برای فیلترینگ استفاده می‌کنیم که به دلیل جدید بودن آنها در برخی موارد با اشکالات فنی مواجه می‌شویم.

به گفته وی این اشکالات به مرور زمان برطرف خواهد شد و تا آن زمان وزارت ارتباطات شماره فاکسی را برای پیگیری فیلترینگ اشتباهی و عدم معطلی مردم اعلام کرده است.

وی تاکید کرد: هر کاربری که در زمینه فیلترینگ مشکل دارد آن را از طریق فاکس یاپست الکترونیکی به ماگزارش دهد تا ما با ثبت این گزارشات به بررسی و رفع موارد اشتباهی اقدام کنیم.

انصاری با اشاره‌به‌اینکه درهرهفته بین سه تا چهار مورد فیلترینگ اشتباهی به ما گزارش می‌شود، گفت:دربرخی موارد حق با کاربر بوده و در سایر موارد سایت به درستی فیلتر شده است.

مدیرکل اموراجرایی فناوری‌اطلاعات وزارت ارتباطات آماری از تعداد سایت‌های به اشتباه فیلتر شده و گزارش‌های دریافتی در این‌باره ارایه نکرد.

هفته اخیر وبلاگ‌های یاهو به نشانی اینترنتی ‪http://blog.360.yahoo.com‬ فیلتر شده بودند.

  • ۸۵/۱۱/۱۸

نظرات  (۱)

بی اساس بودن این ادعا کاملا واضح است و تا زمانی که آدرسی به سیستم فیلترینگ داده نشود سایتی فیلتر نمی شود و این چنین فیلترینگ هایی فقط نشاندهنده عدم آگاهی مسولین است ... نقص فنی !!!! در چی ؟ نقص فنی در تغییر ۰ و ۱ ؟؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">