ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نمی توان معطل بخش خصوصی ماند

| يكشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۸۵، ۰۴:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

برداشت ما این نیست که سازمان‌های دولتی باید در فرآیند خصوصی‌سازی تمام فعالیت‌های خود را متوقف کنند؛ چراکه طبق برنامه پنج ساله چهارم و سند چشم‌انداز، نهادها برنامه‌هایی دارند که نمی‌توان آن‌ها را متوقف کرد تا با وقفه یک ساله توسط بخش خصوصی انجام شود.
دکتر وفا غفاریان، رئیس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، با اشاره به برخی انتقادها مبنی بر " عرضه سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری از سوی وزارت ارتباطات و مسکوت ماندن خصوصی‌سازی"، اظهار داشت: توقف برنامه‌ها چندان عقلانی نیست و باعث عقب‌ماندگی می‌شود، ضمن آنکه توقف برنامه‌ها منجر به افزایش قیمت‌ها خواهد شد. البته استنباط ما نیز آن است که طبق بند الف اصل 44 قانون اساسی، نباید در حیطه فعالیت‌های جدید وارد شویم و این موضوع را نیز سرلوحه کارها قرار داده و طبق قانون پیش رفته‌ایم.

غفاریان، در پاسخ به این سوال که "آیا واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری، ورود به حیطه جدید فعالیتی نیست؟" تصریح کرد: واگذاری تلفن همراه، شامل هر دو سیم‌کارت دائمی و اعتباری بوده و واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری، تنها "تنوع خدمات ارائه شده به مردم" محسوب می‌شود.

وی، خاطرنشان کرد: تنوع خدمات اپراتور اول، در برابر سایر اپراتورها اندک و واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری ادامه فعالیت‌های گذشته بوده و رخداد جدید محسوب نمی‌شود.

  • ۸۵/۱۱/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">