ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گروهی از محققان امنیتی و کارشناسان رسانه‌ای در اروپا به رهبری هنینگ کاگرمن رئیس سابق شرکت نرم افزاری سپ از کنترل داده‌های دیجیتال اروپایی‌ها توسط آمریکا اظهار نگرانی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسین ایج، بر اساس گزارشی که توسط این گروه منتشر شده، بخش زیادی از داده‌های متعلق به افراد، شرکت‌ها و دولت‌های اروپایی یا بر روی سرورهایی در خارج از خاک این کشورها نگهداری می‌شود یا سرورهای محل نگهداری این اطلاعات در اروپا متعلق به مؤسسات آمریکایی است و اروپایی‌ها بر روی آنها کنترلی ندارند.

در این گزارش نسبت به تبعات امنیتی، سیاسی و اقتصادی کنترل اطلاعات شخصی و تجاری میلیون‌ها اروپایی توسط آمریکا هشدار داده شده است. بر همین اساس دهها شرکت اروپایی اطلاعات خود و مشتریان و شرکای خود را بر روی سرورهای شرکت‌های فناوری بزرگ آمریکایی نگهداری می‌کنند.

از جمله این شرکت‌ها می‌توان به رنو، اورنج، دویچه بانک، لوفت هانزا و غیره اشاره کرد که به تازگی قراردادی را برای ذخیره اطلاعات بر روی سرورهای کلود گوگل منعقد کرده‌اند. فولکس واگن هم قرارداد مشابهی را با آمازون به امضا رسانده و حتی وزارت بهداشت فرانسه برای نگهداری اطلاعات تحقیقاتی و پژوهشی خود از سرورهای کلود مایکروسافت استفاده می‌کند.

اگر چه این کار به صرفه جویی مالی شرکت‌های خصوصی و مؤسسات دولتی اروپایی منجر می‌شود، اما اطلاعات ارزشمندی را در اختیار طرف آمریکایی قرار می‌دهد که در آینده قابل سوءاستفاده است. در این میان با توجه به غنا و پیشتازی صنعتی آلمان این شرایط باعث نگرانی صاحب نظران در این کشور شده است.

چندی قبل یکی از مقامات فرانسوی که حاضر به افشای نامش نشد در گفتگو با خبرگزاری فرانسه نسبت به تبعات حاکمیتی و امنیتی ذخیره سازی داده‌های شرکت‌ها و دولت‌های اروپایی بر روی سرورهای کلود آمریکایی هشدار داد و افزود امکان فروش این اطلاعات به طرف‌های ثالث وجود دارد و شرکت‌های آمریکایی می‌توانند با دیگران در این زمینه قرارداد ببندند. وی از اروپاییان خواست برای استفاده از خدمات کلود از شرکت‌های مستقر در اروپا استفاده کنند.

  • ۹۹/۰۵/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">