ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

احتمال منع فعالیت پلتفورم رسانه اجتماعی تیک تاک، دموکرات‌ها را در مورد دلسرد شدن رای‌دهندگان جوان در این کشور برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نگران کرده است.
به گزارش ایرنا، تارنمای هیل نوشت: رای دهندگان موسوم به «نسل زِد» (Generation Z) در آمریکا نقش موثری را در عملکرد دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای کنگره در سال گذشته ایفا کردند.

دموکرات ها در این انتخابات عملکردی بهتر از حد انتظار داشتند اما اکنون برخی از اعضای این حزب می گویند ممنوعیت فعالیت تیک تاک می تواند نسل جوان آمریکا را که عمدتا با دسترسی به اینترنت و فناوری دیجیتال بزرگ شده اند، از مشارکت در انتخابات سال آینده دلسرد کند و میزان مشارکت آنها را کاهش دهد.

به گفته یک متخصص رسانه های اجتماعی و استراتژی دیجیتال، که نقش مهمی را در رهبری فعالیت های دیجیتالی برعهده داشت و به پیروزی سناتور جان فترمن در انتخابات میاندوره ای کمک کرد، «منع تیک تاک به منزله از دست دادن یک ابزار بسیار مؤثر و تأثیرگذار برای بسیج و فعال کردن جوانان و همچنین برای فعال کردن و تشویق دیگران خواهد بود».

وی گفت: نسل زِد در آمریکا عمدتا از تیک تاک برای ارتباط و به اشتراک گذاشتن اطلاعات استفاده می کنند و این ابزار مهمی برای اطلاع رسانی، بسیج و ایجاد قدرت و جنبش سازی محسوب می‌شود.

کاخ سفید ممنوعیت تهدیدهای امنیتی اضطراری را که قانون اطلاعات و فناوری ارتباطات را به خطر می اندازد تایید کرده است. بنابراین وزارت بازرگانی از اختیارات تعیین مقررات یا ممنوعیت فناوری تولید خارج از جمله ازسوی کشورهای متخاصم را برخوردار است که می تواند شامل تیک تاک باشد که مالکیت آن را شرکت چینی بایت دانس برعهده دارد.

به رغم مخالفت دموکرات ها با ممنوعیت تیک تاک به نظر می رسد در کل آمریکایی ها از دستکم اعمال برخی محدودیت ها درباره این پلتفورم اجتماعی حمایت می کنند. نظرسنجی هریس- هاروارد کپس که روز دوشنبه منتشر شد نشان داد ۴۵ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که دولت باید استفاده از تیک تاک را به دلایل نگرانی های امنیتی و مربوط به حریم خصوصی منع کند.

  • ۰۲/۰۱/۰۸

تیک تاک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">