ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نیاز ایرانسل 40 روزه تامین می شود

| سه شنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۴:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور گفت: 90 درصد از فاز دوم پروژه‌ی فیبر نوری کشور راه‌اندازی شده است و در تلاشیم که 10 درصد دیگر را به بهره‌برداری برسانیم.
ناصر یوسف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ‌ایران (ایسنا) با بیان این که در فاز دوم فیبر نوری کشور، 100هزار کانال ایجاد شده است، اظهار داشت: دو ماه دیگر فاز دوم شبکه‌ی فیبرنوری به طور کامل زیر بار می‌رود.
وی ادامه داد: در حال حاضر شبکه‌ی IN در استان تهران و خراسان زیر بار رفته و در حال آماده‌سازی زیرساخت برای توسعه‌ی این شبکه در کل کشور هستیم که تجهیزات مورد نیاز آن خریداری شده است.
وی درباره‌ی نحوه‌ی تامین ظرفیت درخواستی پهنای‌باند از سوی ایرانسل (اپراتور دوم تلفن همراه) گفت: ایرانسل تمام ظرفیت مورد نیاز خود را در یک مسیر اصلی و فرعی درخواست کرده که مسیر اصلی آن شامل 50 هزار کانال، آماده است و ظرف40 روز آینده در اختیار اپراتور دوم تلفن همراه قرار می‌گیرد.
او در پایان سخنانش گفت: در حال حاضر یک میلیون و400 هزار پورت، سوییچ بین شهری داریم که تا پایان سال یک میلیون‌ و 200هزار پورت دیگر نیز به شبکه اضافه خواهد شد.
کار نصب و راه‌اندازی فاز اول شبکه‌ی فیبرنوری کشور، شامل ‌56 هزار کیلومتر که ‌31 هزار کیلومتر از آن مسیر اصلی است، توسط شرکت زیرساخت انجام گرفته و ‌25 هزار کیلومتر باقیمانده شامل شبکه‌های فرعی، توسط مخابرات استان‌ها به مرحله‌ی بهره‌برداری رسید.
شبکه‌ی فیبرنوری کشور با هزینه‌ای بالغ بر ‌660 میلیارد تومان در سال گذشته و در حالی به بهره‌برداری رسید که راه‌اندازی آن با پنج سال تاخیر انجام می‌شد.
طبق اعلام، هوشمند بودن مهم‌ترین ویژگی این به شمار می‌رود، به این معنی که به محض بروز قطعی، ارتباط شبکه به طور هوشمند از مسیر دیگری برقرار خواهد شد.

  • ۸۵/۰۲/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">