ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هدف طرح صیانت بستن اینستاگرام و واتس‌اپ نیست

| چهارشنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۰، ۰۴:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: هدف از تصویب طرح "صیانت از فضای مجازی" بستن اینستاگرام و واتساپ نیست زیرا خود ما هم از آنها برای پوشش اخبارمان استفاده می‌کنیم و دلیلی برای بستن این شبکه‌ها وجود ندارد.

محمدنقی نقدعلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در باره انتشار فهرست اسامی نمایندگان موافق طرح "صیانت از فضای مجازی" تاکید کرد: این خبر کذب است و نشر بعضی از اخبار بیمارگونه باعث تشنج می‌شود.

وی تصریح کرد: مخالف بسته‌شدن اینستاگرام و واتساپ هستم زیرا خود ما هم از این شبکه‌ها برای اطلاع‌رسانی اخبارمان استفاده می‌کنیم.

نقدعلی در پاسخ به این سووال که بدنبال شیوع کرونا، مردم به سمت کسب و کارهای آنلاین رفتند و بستن شبکه‌های اجتماعی ضربه بزرگی بر آنها وارد می‌سازد، تاکید کرد: هیچیک از مفاد "طرح صیانت از فضای مجازی" در باره بستن اینستاگرام و واتساپ و حتی تحمیل شبکه‌های مجازی داخلی نیست بلکه هدف آن ساماندهی کسب و کارهای برخط(آنلاین) و دفاع از حقوق قانونی مشتریان این دست از مشاغل است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به حقوق تمام کسانی که دارای کسب و کار برخط هستند، ظلم شده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر برای صیانت و دفاع از حقوق افرادی که در شبکه‌های مجازی مشغول کارند یا محصولی اختراع کرده اما بدون اجازه از محصول آنها کپی‌برداری شده و بدون پرداخت هزینه، اختراعات آنها را تصاحب کرده‌اند، قوانینی در مجلس به تصویب رسانده‌ایم.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با ساماندهی کسب و کارهای آنلاین، جلوی سرقت محصولات تولید شده فعالان اقتصادی را خواهیم گرفت.

نقدعلی گفت: به‌عنوان مثال در زمان حاضر یک مغازه‌دار علاوه بر پرداخت هزینه اجاره بها، باید عوارض هم بپردازد و ما بدنبال اتخاذ تدابیری هستیم تا دیگر تفاوتی بین کسب و کارهای حقیقی و مجازی نباشد و کاسبان اینترنتی از قدرت فضای مجازی سوء استفاده نکنند و حقوق تمام شاغلان عرصه حقیقی و مجازی یکسان باشد.

این نماینده مجلس بیان داشت: همچنین مجلس شورای اسلامی بدنبال تصویب قوانینی برای محافظت از حقوق خریداران کسب و کارهای آنلاین است تا در صورت بروز هرگونه تخلف از سوی فروشندگان اینترنتی، مورد حمایت قانونی قرار بگیرند.

به گزارش ایرنلا، طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» ابتدا در هفت تیر سال جاری به مجلس ارائه، اما بدلیل  مخالفت تعداد زیادی از نمایندگان مجلس و بخش زیادی از مردم و کاربران فضای مجازی، طرح پیشنهادی از دستور کار مجلس خارج شد.

طرح "صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی" در شش فصل و ۳۷ ماده قانونی تنظیم شده است.

از نگاه نمایندگان مخالف، هدف این طرح اعمال محدودیت است نه مدیریت اما در مقابل نمایندگان موافق، هدف آن را ساماندهی فضای مجازی مطرح کرده‌اند.

  • ۰۰/۰۵/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">