ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تلاش هرزه نگاران اینترنتی برای دسترسی به محتوای مستهجن در فضای مجازی باعث تولید دی اکسیدکربنی معادل با دی اکسیدکربن تولید شده در کشور بلژیک می شود.

به گزارش نخست نیوز به نقل از یاهونیوز، گزارش موسسه فرانسوی شیفت رپوجکت نشان می دهد که مشاهده محتوای مستهجن در اینترنت باعث فعالیت گسترده سخت افزارهای رایانه ای می شود و این فعالیت شدید به تولید ۳۰۰ میلیون تن کربن در سال منجر می شود. یک سوم این رقم مربوط به مشاهده ویدئوهای هرزه نگارانه در فضای مجازی است.

بررسی یادشده که از طریق مدل سازی رایانه ای انجام شده، نشان می دهد که مصرف انرژی ابزار دیجیتال هر سال در مجموع به اندازه ۹ درصد افزایش می یابد. ۶۰ درصد از کل انرژی مصرف شده بابت استفاده از ابزار یادشده مربوط به مشاهده ویدئوهای آنلاین است.

در گزارش یادشده توصیه شده که بخش دیجیتال باید در راستای کاهش تولید دی اکسیدکربن تولیدی توسط سخت افزارهای رایانه ای بیشتر تلاش کند و در غیر این صورت تبعات مستقیم و غیرمستقیم این پدیده بر سلامت محیط زیست غیرقابل جبران خواهد بود.

امروزه فناوری های دیجیتال مسئول تولید ۴ درصد از گازهای گلخانه ای متصاعدشده در جو زمین هستند که این رقم بیشتر از دی اکسیدکربن متصاعد شده از کل هواپیماهای غیرنظامی جهان است. پیش بینی می شود تولید و انتشار ویدئوهای باکیفیت تر در فضای مجازی این رقم را تا سال ۲۰۲۵ دو برابر کند.

  • ۹۸/۰۴/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">