ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: هزار میلیارد تومان طی ۲ سال گذشته همزمان با شیوع کرونا در بخش مخابراتی و ارتباطی این استان از جمله تلفن همراه، تلفن ثابت، فیبر نوری و شبکه انتقال سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسن آذری نصرآباد در نشست خبری افزود: در یک سال گذشته ۶۹۳ پروژه ارتباطی و مخابراتی با  ۲۱۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: توسعه شبکه تلفن خانگی و فیبر نوری، توسعه سیستم‌های ارتقا، توسعه شبکه فیبر نوری، افزایش ظرفیت دیتا، نصب و راه‌اندازی پورت پرسرعت اینترنت، توسعه شبکه کابل، توسعه و ارتقای شبکه همراه اول از جمله این پروژه‌ها بوده است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: نصب و راه‌اندازی ۱۰۴ سایت جدید، ۵۷ سایت ارتقای فناوری ۳G و ۸۷ سایت ارتقا به ۴G از جمله این پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه ۹۶ درصد جمعیت روستایی خراسان جنوبی زیر پوشش تلفن خانگی  هستند اظهار داشت: همچنین ۵۱ درصد جمعیت روستایی و ۸۰ درصد جمعیت استان از اینترنت پرسرعت و ۹۰ درصد جمعیت روستایی از پوشش تلفن همراه اول برخوردار شده‌اند.

آذری‌ نصرآباد با اشاره به مهمترین برنامه‌های سال جاری افزود: در حوزه ارتباطات سیار یا تلفن همراه وظیفه داریم آماده‌سازی زیرساخت اصلی، انتقال و شبکه رادیویی را انجام دهیم.

وی از توسعه فناوری همراه ۵G خبر داد و گفت: توسعه نسل پنجم همراه در سطح کشور در دستور کار قرار گرفته و این طرح ابتدا از استان‌های کلان آغاز خواهد شد.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی عنوان کرد: سرمایه گذاری‌ها برای شناساندن و معرفی کاربردهای فناوری ۵G پیش‌بینی شده است که اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه فیبر نوری گسترده در بیرجند در دستور کار قرار دارد ادامه داد: توسعه و بهبود شبکه تلفن همراه و باند فرکانسی سایت‌های موجود در شهرها و اجرای پروژه‌های فیبر نوری در شهرها و روستاهای استان برای آماده شدن به منظور ارائه خدمت نیز در دستور کار قرار دارد.

آذری‌ نصرآباد با بیان اینکه ۲ برابر ظرفیت موجود استان نیاز به پهنای باند داریم گفت: مذاکرات با شهرداری‌ها در دستور کار است و اگر به زیرساخت‌های مخابرات توجه نشود دچار مشکلات جدی خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه تعرفه‌های مخابراتی ۱۳ سال تغییر نکرده است اظهار داشت: در صورت بی‌توجهی به این موضوع توسعه مخابراتی متوقف می‌شود و دولت و حاکمیت باید نگاه ویژه‌ای به این بخش داشته باشند.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی با تاکید بر ضرورت بازنگری جدی در تعرفه‌ها افزود: بیش از ۹۵ درصد شرکت‌های این صنعت ورشکسته شده‌اند و تاسیس هر سایت تلفن ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با گلایه از همکاری نکردن برخی دستگاه‌های اجرایی با شرکت مخابرات در استان بیان کرد: یک پروژه نزدیک به ۶ ماه به خاطر نبود همکاری دستگاه‌ها به تعویق افتاده است، اما دلیل این مانع‌تراشی‌ها را نمی‌دانیم.

آذری‌ نصرآباد گفت: سال گذشته قرار بود هفت روستای استان به شبکه فیبر نوری متصل شوند اما یک دستگاه اجرایی جلوی این کار را گرفت و هنوز محقق نشده است.

وی یادآور شد: از طرفی بسیاری از پروژه های مخابراتی استان به دلیل نبود کارگر در حال حاضر متوقف شده و نرخ کارگری بر این موضوعات اثر گذاشته است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز برای حل مشکلات، مدیریت‌ها، عبور از بحران‌ها، ارائه راه‌حل و سایر موارد در همه بخش‌های کشور از فناوری‌های دیجیتال استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر به پنج سال پیش برگردیم اتفاقات شگرفی در حوزه فناوری‌های دیجیتال در کاربردها و رفع نیازها افتاده که در باور ما نمی‌گنجد.

آذری نصرآباد گفت: در دوران شیوع کرونا اگر این شبگه گسترش پیدا نمی‌کرد، دچار مشکلات بسیار زیادی می‌شدیم.

وی افزود: ظرفیت شبکه‌های استان بیش از پنج برابر افزایش یافته و میدان ارتباطات و فضاهای دیجیتال به‌شدت در حال افزایش است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر حجم افزایش نیاز تقاضاهای جامعه با هیچ مقطعی از تاریخ گذشته کشور قابل قیاس نیست لذا فعالیت‌های ICT در همه فعالیت‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: اخیرا در هیات دولت وظیفه بسیار سنگینی برعهده شرکت مخابرات و اپراتور همراه اول برای نحوه جدید حکومت‌داری در کشور گذاشته شده بنابراین نبود ‌توجه به این زیرساخت‌ ضربه‌های سنگینی وارد خواهد کرد.

آذری‌ نصرآباد با تاکید بر اینکه دولت و حاکمیت باید این سرمایه‌های ملی را حفظ کنند افزود: وضعیت شرکت مخابرات به لحاظ اقتصادی مناسب نیست اما نقش خود را به‌درستی انجام می‌دهد و در دولت جدید راهکارهایی ارائه شده که امیدواریم وضعیت این صنعت بهبود پیدا کند.

وی گفت: در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای زیرساختی مخابرات دچار چالش هستیم اما الزام اجرای پروژه‌ها بر کسی پوشیده نیست و مردم نیز باید همکاری کنند، از طرفی در برخی حوزه‌ها نیاز به اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی داریم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">