ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پلیس آگاهی استان قم نسبت به کلاهبرداری در خرید و فروش‌های اینترنتی از طریق سایت‌های دیوار ، شیپور و نظایر آن‌ها هشدار داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ میکائیل قهرمانپور،پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم با صدور پیام‌های آموزشی با هدف پیشگیری از کلاهبرداری در خرید و فروش‌های اینترنتی از طریق سایت‌های دیوار و شیپور و نظایر آن‌ها به مردم هشدار داد.

او با هدف پیشگیری از کلاهبرداری از همشهریان خواست، به نکات ذیل توجه کنند.

۱-شهروندان توجه داشته باشید که سایت‌های دیوار و شیپور و سایر سایت‌های مشابه که در فضای مجازی فعال هستند سایت‌های تبلیغاتی بوده نه سایت‌های خرید و فروش، لذا قبل از انجام هرگونه معامله اقدامات ذیل را انجام دهید:

الف) در ساعات اداری و ایام غیر تعطیل با طرف مقابل قرار ملاقات بگذارید.

ب) در خصوص کالایی که معامله می‌نمایید حتما به اتفاق یکدیگر به صنوف مربوطه مراجعه و از آن‌ها مشورت بگیرید.

ج) جهت دریافت ثمن معامله به صورت نقدی یا چک،حتما اصل آن‌ها را به بانک ارائه و از اصالت آن‌ها اطمینان حاصل کرده تا چک‌ها جعلی، سرقتی و یا مفقودی نباشند.

د) درصورت واریز ثمن معامله از طریق اینترنتی و اپلیکیشن‌ها به حساب شما حتما از واریز وجه به حسابتان مطمئن گردید و به رسید ارائه شده از سوی خریدار در گوشی موبایلش اکتفا نکنید چرا که امکان دارد رسید مذکور جعلی باشد.

۲- جوانان جویای کار و اشتغال و همشهریان، قبل از هرگونه فعالیت در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای با استعلام از اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قم و یا با مراجعه به سایت وزارت صمت از دستورالعمل‌ها و مجوز دار بودن یا نبودن شرکت‌های مذکور اطلاعات لازم را کسب  کنند تا گرفتار شرکت‌های هرمی نشوند.

۳- به تماس‌های تلفنی و پیامکی که افراد و شرکت‌های مختلف با شما برقرار می‌کنند مبنی بر اینکه چنانچه کالا و خدمات از آن‌ها خریداری نمایید در قرعه کشی خودرو و غیره شرکت داده می‌شوید اعتنا نکنید و چنین مطلبی صحت ندارد و  مصداق کلاهبرداری و در صورت ارسال کالا یا تقلبی و بدلی  و یا ارزش واقعی آن کمتر است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">