ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هشدار FBI درباره تلویزیون‌های هوشمند

| سه شنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۸، ۰۶:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

ایرنا – پلیس فدرال آمریکا موسوم به "اف.بی.آی" (FBI) با صدور بیانیه‌ای به شهروندان آمریکایی درباره خرید تلویزیون‌های هوشمند هشدار داد و اعلام کرد که این تلویزیون‌ها قادر به جاسوسی و رصد زندگی آنها هستند.

شبکه خبری آمریکایی "سی.بی.اس نیوز" روز چهارشنبه با انتشار هشدار اف.بی.آی گزارش داد: تلویزیون‌های هوشمند که قابلیت  اتصال به  اینترنت را دارند، امکان آنرا فراهم می سازند تا از این دستگاه بعنوان وسیله جاسوسی از داخل خانه‌ها  استفاده شود.

بنابراین گزارش پلیس فدرال آمریکا در بیانیه هشدار خود درباره این نسل از تلویزیونها اعلام کرد: چنانچه قصد خرید تلویزیونهای هوشمند را دارید و یا احتمالا آن را خریداری کرده اید، این دستگاه در  اتاق نشیمن شما می تواند توسط هکرها بعنوان ابزاری برای رصد سایبری به شبکه کامپیوتری داخل منزل و همچنین جاسوسی استفاده قرار گیرند.

پلیس اف.بی.آی در هشدار خود به مجهز بودن این گونه تلویزیون ها به دوربین، میکروفن و تکنولوژی شناسایی چهره اشاره کرده و افزوده است که این تلویزیون ها در کارخانه سازنده در قیاس با رایانه های شخصی و یا گوشی های همراه هوشمند، از تمهیدات ضعیف امنیتی برخوردار بوده و راه های نفوذ برای هکرها به آن سهل است و می تواند شبکه اینترنتی داخل منازل را به شدت دربرابر چنین نفوذهایی آسیب پذیر سازد.

سی.بی.اس نیوز افزود: پلیس اف.بی.آی به خریداران این نوع از تلویزیون های هوشمند توصیه کرده است تاهراز گاه گذرواژه این تلویزیون ها را تغییر دهند و زمانی که از آن استفاده نمی کنند دوربین های تعبیه شده برروی آنرا خاموش کنند.

بنابر تحقیقات صورت گرفته تنها  در سال ۲۰۱۶ میلادی نزدیک به ۱۰۰ میلیون تلوزیون خانگی هوشمند در آمریکای شمالی و اروپای غربی مورد استفاده قرار گرفته که همگی آنها به شبکه اینترنت متصل بوده اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">