ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هفته‌ای ۵۰۰ درخواست برای استفاده از سامانه امتا

| يكشنبه, ۱۴ فروردين ۱۴۰۱، ۱۲:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

معاون مرکز‌ توسعه الکترونیک گفت: از سمت کسب و کارهای مجازی هفته‌ای ۵۰۰ درخواست برای استفاده از سامانه امتا داریم، که تعدادی از این در خواست ها را قبول و تعدادی از آن ها را رد می کنیم.
هادی گفت: سامانه امتا یک سامانه احراز هویت مشتریان است و کسب و کار‌های اینترنتی می توانند به صورت اختیاری از این پلتفرم استفاده کنند. سامانه تجارت الکترونیک نیز برای سامانه های خودش از پلتفرم امتا استفاده می کند، همچنین اینماد و سامانه رسیدگی به شکایت‌های آنلاین که تازگی راه اندازی شده از این سامانه استفاده می کند. تمامی کسب و کارهای می توانند برای استفاده از امتا درخواست دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران او می گوید: امتا یک سرویس (sso سیستم احراز هویت یکپارچه) است و مانند گوگل افراد یک حساب کاربری ایجاد می‌کنند و با آن به انواع پلتفرم‌ها وارد می‌شوند در این جا نیز اگر بخواهیم با سایت‌های اینترنتی کار کنیم دیگر احتیاجی به ثبت نام و گرفتن پسورد جداگانه نداریم و با سامانه امتا می‌توانیم به همه پلتفرم‌ها وارد شویم. سامانه امتا از ثبت نام و گرفتن پسورد‌های متعدد جلوگیری می‌کند. همچنین اصناف و نظام وظیفه نیز با استفاده از سامانه امتا، به اطلاعات عمومی و شماره تماس افراد دسترسی پیدا می کنند.

به گفته هادی دیوار برای آگهی‌های خودرو، شیپور و دیجی کالا برای کسانی که پرونده فروش می‌خواهند و اسنپ فود از سامانه متا استفاده می کنند، همچنین پلتفرم‌ها سلامت برای نظام پزشکی در حال استفاده از امتا هستند. 

سامانه امتا متولی و تایید ملی فضای مجازی را دارد. این سامانه به سرویس‌ها وصل است به همین علت اطلاعات در اختیار کسب و کار ها قرار می گیرد و سازوکارش مشخص است، در سامانه امتا اطلاعات ایمن است  و سوء استفاده از اطلاعات رخ نمی دهد.

  • ۰۱/۰۱/۱۴

سامانه امتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">