ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر طرح ملی همسان گزینی با بیان اینکه معمولاً ارتباط دختر و پسر در سایت‌های اینترنتی همسریابی منجر به دوست‌یابی می شود نه ازدواج، گفت: طرح ملی همسان گزینی، ابزاری مدرن برای علمی‌تر شدن ازدواج‌های سنتی در بستر فضای مجازی است.

گروه جامعه خبرگزاری فارس،‌ طرح ملی همسان  با اضافه شدن استان‌های مرکزی و کردستان به طرح ملی همسان گزینی در حال حاضر 6 استان در این طرح فعال‌شده‌اند و نزدیک به 500 معرف هم با این طرح همکاری می کنند. بیش از 17 هزار معرفی ازدواج از طریق این طرح صورت گرفته است و بیش از 2هزار نفر از طریق این سامانه ازدواج‌کرده‌اند .

زهره حسینی، مدیر «طرح ملی همسان گزینی» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس در خصوص ماهیت همسان گزینی و تفاوت آن با مدل‌های اینترنتی همسریابی با اشاره به اینکه در یک تعریف کلی، همسان گزینی از ابزار مدرن برای علمی‌تر شدن ازدواج‌های سنتی است گفت: همسان گزینی با حضور و نظارت خانواده‌ها صورت می‌گیرد تا به ازدواج‌های پایدار و موفقی منجر شود.

حسینی اظهار داشت: در سایت‌های اینترنتی همسریابی معمولاً دختر و پسر بدون اطلاع خانواده ثبت‌نام کرده، ارتباط می‌گیرند و اغلب ارتباطات به دوست‌یابی منجر شده و از ازدواج خبری نیست.

وی افزود: اما در سامانه ملی همسان گزینی با بهره‌گیری از فعالیت شبکه معرفان ازدواج و مشاوران متخصص و  با محوریت خانواده‌ها تلاش می‌شود، معرفی‌ها منجر به ازدواج پایدار و موفقی شود .

به گفته مدیر طرح ملی همسان گزینی مهم‌ترین محورهایی که موجب تمایز طرح ملی همسان گزینی با سایر مدل‌های همسریابی است، عبارت‌اند از : محوریت خانواده‌ها و نظارت و پشتیبانی آن‌ها در کلیه مراحل، وجود آموزش‌های لازم پیش از ازدواج ؛ حین عقد و پس از ازدواج به‌طور رایگان در سیستم مدیریت آموزشی و وجود آزمون‌های استاندارد روان‌شناختی که به فرآیند همسان گزینی و ارائه بهتر خدمات مشاوره‌ای کمک می‌کند .

حسینی ادامه داد: پایش ازدواج‌ها تا 4 سال پس از ازدواج و فرهنگ‌سازی درزمینهٔ استفاده از خدمات مشاوره‌ای قبل و پس از ازدواج و  استفاده از شبکه معرفان و خیران برای معرفی زوج‌های جوان به‌منظور جلوگیری از ایجاد ارتباطات مستقیم و هرگونه سوءاستفاده، بهره‌گیری از شبکه مشاوران و روانشناسان خبره به‌منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای به جوانان و خانواده‌هایشان و فرهنگ‌سازی در جهت استفاده از این بستر و  توسعه‌پذیری بر مبنای الگو و طرح قابل توسعه در تمامی سازمان‌ها؛ نهادها و ارگان‌ها و ارائه بستر و زیرساخت به‌تمامی سازمان‌ها و نهادها و ارگان‌ها به شکل رایگان همچنین توجه کامل به امنیت اطلاعات ثبت‌شده و در نظر داشتن نکات امنیتی چه ازلحاظ فنی و چه ازنظر نیروی انسانی و بهره‌مندی از شبکه راستی آزمایان به‌منظور بررسی صحت‌وسقم اطلاعات افرادی که در سامانه همسان گزینی ثبت‌نام می‌نمایند و جلوگیری از فریب اطلاعاتی در امر ازدواج از شاخصه‌های طرح ملی همسان گزینی است.

مدیر طرح ملی همسان گزینی اعلام کرد: با توجه به اینکه اولین ازدواج‌های این طرح از بهمن 93 (در دوران اجرای آزمایشی طرح) ثبت‌شده است؛ پایش موفقیت و دوام ازدواج‌ها هر شش ماه یک‌بار صورت پذیرفته است و خوشبختانه تاکنون موردی از طلاق مشاهده نشده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">