ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همکاری روسیه و چین در حوزه ICT

| دوشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۹، ۰۷:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

مقامات روسیه و چین از همکاری‌های دو کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر دادند.

مقامات وزارت ارتباطات روسیه و چین از همکاری‌های دو کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر دادند.

ماکسیم پارشین، معاون وزیر ارتباطات روسیه و لیو لی‌هونگ، معاون وزیر صنایع و ارتباطات چین به‌تازگی در یک گفتگوی ویدئو کنفرانسی مسائل مربوط به توسعه همکاری‌ها در حوزه فناوری‌های اطلاعات، همکاری اپراتورهای مخابراتی دو کشور، امنیت شبکه، رومینگ بین‌الملل، هماهنگی طیف فرکانس رادیویی و ارتباطات پستی، فعالیت شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات روسیه در بازار چین را موردبحث و بررسی قراردادند.

پارشین در این دیدار اعلام کرد:در حال حاضر، همکاری روسیه و چین در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح بالایی قرار دارد. ما شاهد حمایت‌های همتایان چینی در حوزه‌های مختلف هم در سطح بین‌الملل و هم در سطح دو کشور هستیم. علاوه بر این، پتانسیل بالایی نیز برای ارتقاء همکاری‌های دو کشور وجود دارد. یکی از موضوعات اصلی اقدامات مشترک در راستای قیمت‌گذاری‌های مناسب برای خدمات رومینگ بین‌الملل است. همکاری بیشتر اپراتورهای مخابراتی در توسعه شاه‌راه‌های ارتباطی فرامرزی چین-اروپا که از خاک فدراسیون روسیه و چین عبور می‌کنند و نیز گسترش امکانات ترانزیت در اوراسیا نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

در این کنفرانس ویدئویی طرفین در مورد مسائل مربوط به تقویت امنیت شبکه برای توسعه اقتصادی پایدار، احقاق حقوق و امکانات شهروندان، افزایش کارایی مدیریت دولتی و توسعه صلح‌آمیز فضای جهانی اطلاعات بحث و تبادل‌نظر کردند.

قرار است همکاری‌ها و فعالیت‌های مشترک در حوزه مسائل مطرح شده از طریق کارگروه‌های روسیه و چین در حوزه  فناوری اطلاعات و ارتباطات، امنیت سایبری، ارتباطات پستی، استفاده مؤثر از طیف‌های فرکانس رادیویی پیگیری و انجام ‌شوند. 

منبع:سایبربان

  • ۹۹/۰۷/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">