ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خبرگزاری رویترز با همکاری شرکت فیس بوک یک دوره آنلاین برای کمک به روزنامه نگاران به منظور شناسایی تصاویر، اصوات و ویدئوهای جعل عمیق برگزار می کند.
به گزارش فارس به نقل از انگجت، مدت برگزاری این دوره آنلاین ۴۵دقیقه است و به روزنامه نگاران امکان می‌دهد تا با ابزار لازم به منظور شناسایی محتوای جعل عمیق آشنا شوند.

پیشرفت فناوری هوش مصنوعی باعث شده تا برخی افراد کلاه‌بردار و متخلف به منظور تاثیرگذاری بر افکار عمومی و فریب مردم فایل های ویدئویی،صوتی و تصاویر دروغینی را منتشر کنند. در این تصاویر و فایل‌ها معمولا شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی مشهور در حال اظهار نظرهایی جنجالی هستند. کارشناسان هشدار می‌دهند که گسترش این پدیده می‌تواند به بروز نا آرامی‌های سیاسی و اجتماعی و تنش در روابط میان کشورها منجر شود.

تا به امروز مواردی از این تصاویر و به خصوص ویدئوها با حضور سیاست مداران و چهره های فناوری مشهور آمریکایی منتشر شده است.

فیس بوک همچنین قصد دارد شش کارشناس خود را برای کمک به رویترز در این زمینه اعزام کند تا این خبرگزاری بتواند دوره های آموزشی بین المللی با موضوع جعل عمیق برای خبرنگاران خود در دیگر کشورها برگزار کند. این محتوای آموزشی به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و عربی در دسترس قرار می‌گیرد و به زودی به زبان‌های آلمانی و ژاپنی نیز ترجمه می شود.

  • ۹۸/۰۹/۲۷

اخبار جعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">