ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هوآوی، آمریکا را به حملات سایبری متهم کرد

| شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۰۳:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر
غول فناوری چین اعلام کرد که آمریکا در ماههای اخیر از «ابزارهای غیراخلاقی» برای حمله به فعالیتهای این شرکت استفاده کرده است.

خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی: شرکت «هوآوی» غول فناوری چین با انتشار یک بیانیه ادعا کرد که آمریکا در ماههای اخیر با استفاده از «ابزارهای غیراخلاقی» به فعالیتهای این شرکت حمله کرده و تلاش نموده تا سرورهای این شرکت را هک کرده و با اخاذی، اجبار و تهدیدهای حقوقی کارکنان هوآوی را به جاسوسان خود تبدیل کند.

این شرکت چینی در بیانیه خود که روز سه شنبه منتشر شد، اعلام کرد که واشنگتن «از تمام ابزارهای موجود- شامل اختیارات قضایی و اجرایی و همچنین گروهی از ابزارهای غیراخلاقی- برای ایجاد اختلال در فعالیت عادی و حرفه ای شرکت هوآوی و شرکای آن بهره برده است» و در ادامه افزود که آمریکا «از نفوذ سیاسی و دیپلماتیک خود برای ترغیب سایر کشورها به ممنوع ساختن [واردات] تجهیزات هوآوی استفاده می کند».

گفتنی است دولت آمریکا در رقابتی ناسالم با شرکت هوآوی، دومین تولیدکننده بزرگ گوشی هوشمند در جهان از قوانین اجرایی خود برای تهدید، اجبار و تطمیع کارکنان کنونی و پیشین این شرکت جهت تبدیل آنان به جاسوسان واشنگتن استفاده کرده است. افزون بر این، واشنگتن علیه سیستم های شرکت هوآوی دست به حملات سایبری زده و مانع از فعالیتهای حرفه ای و عادی این شرکت شده است.

این شرکت در بخشی دیگر از بیانیه خود افزود: «واشنگتن حتی با مشتریان و رقبای هوآوی تبانی کرده تا این شرکت را مورد تحریم قرار دهند».

  • ۹۸/۰۶/۱۶

هواوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">