ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هواوی نقشه تام تام را جایگزین گوگل کرد

| دوشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۸، ۰۲:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت چینی هوآوی که به خاطر تحریم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آمریکا باید از همکاری با گوگل فاصله بگیرد، برای جایگزین کردن نرم‌افزار گوگل مپ بر روی گوشی‌های هوشمند ساخت خود با شرکت تام‌تام (TomTom) هلند همکاری می‌کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی «تک رادار»، با ادامه تحریم‌های آمریکا علیه شرکت چینی هوآوی، این شرکت که دومین سازنده بزرگ تلفن همراه و بزرگ‌ترین سازنده زیر ساخت‌های مخابراتی جهان است باید روش‌های جدیدی را برای جایگزینی فناوری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که قبلا از کمپانی‌های آمریکایی تامین می‌شد، پیدا می‌کرد. مهمترین تاثیر این تحریم‌ها این است که هوآوی دیگر نمی‌تواند از خدمات گوگل بر روی تلفن‌های ساخت خود استفاده کند.

اما حال این طور به نظر می‌رسد که این غول فناوری چینی برای یکی از سرویس‌های کلیدی گوگل جایگزین مناسب را پیدا کرده است. هوآوی تایید کرده است که از این پس متخصصان ناوبری شرکت TomTom نقشه‌ها، اطلاعات زنده ترافیکی و نرم‌افزار مسیریاب را برای گوشی‌های هوشمند ساخت این شرکت تامین خواهند کرد.

به گزارش ایرنا از آنجایی که TomTom یک شرکت هلندی است هوآوی می‌تواند به کمک آن تحریم‌های تجاری دولت واشنگتن که شرکت‌های آمریکایی را از هرگونه همکاری و معامله با این غول فناوری منع می‌کند، دور بزند.

  • ۹۸/۱۰/۳۰

هواوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">