ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هوشمندسازی مدارس تهران به کجا رسید؟

| شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

به گفته معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران، تاکنون 2308 مدرسه در تهران در طرح هوشمندسازی قرار گرفته‌اند که ‌60 درصد این مدارس غیر دولتی هستند.

به گزارش ایسنا، حسینی در همایش تبیین سیاست های هوشمند سازی مدارس تهران با اشاره به ضرورت وجود مدارس هوشمند در فرایند یاددهی و یادگیری اظهارداشت: آغاز این طرح در سال 83 توسط مرحوم علاقمندان مطرح شد و از سال 83 حدود 80 مدرسه‌ی دولتی و غیر دولتی با رویکرد هوشمند سازی فعالیت خود را شروع کردند همچنین از سال 90 نیز مدارس خاص مورد توجه قرار گرفتند .

وی افزود: در سال 91 ، 2500 مدرسه در فرآیند هوشمند سازی قرار گرفته‌اند که از این تعداد 220 مدرسه توانستند براساس کتابچه و نقشه راه مدارس هوشمند گواهینامه‌ی مهارت دریافت نمایند .

حسینی همچنین اضافه کرد: طی سال های 93 تا 91 ، 40 درصد افزایش دسترسی دانش آموزان به رایانه‌های آموزشی، 130 درصد افزایش کلاس‌های الکترونیکی و 165 درصد افزایش به کارگیری محتوای یاددهی و یادگیری را در مدارس شهر تهران شاهد بوده ایم .

وی با اشاره به اینکه 2308 مدارس تهران در طرح هوشمندسازی قرار گرفتند، افزود:‌60 درصد مدارس غیر دولتی و 57 درصد مدارس دولتی در این طرح قرار گرفته‌اند و مدیریت یکپارچه‌ی مدارس، توسعه زیرساختهای فنی مورد نیاز مدارس در حوزه هوشمندسازی ، توانمند سازی نیروهای انسانی و ارزیابی و رتبه بندی مدارس هوشمند از جمله برنامه‌های عملیاتی هوشمند سازی در سال 94-93 است .

معاون آموزش متوسطه شهر تهران در خصوص برنامه‌های در دست اقدام نیز عنوان کرد: بازنگری و انتشار نسخه دوم کتاب نقشه راه مدارس هوشمند،‌ تهیه و انتشار راهنمای طرح تبلت برای مدارس شهر تهران، جمع‌آوری تجارب باب مدارس هوشمند و پایش و ارزیابی محتوا‌های الکترونیکی و معرفی محتوا‌های مناسب و منطبق بر اهداف ازجمله برنامه‌های در دست اقدام است.

  • ۹۳/۰۵/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">