ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هوش مصنوعی گوگل 2865 رمان می‌خواند

| يكشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۲:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

گوگل پس از خرید شرکت دیپ مایند روی توسعه هوش مصنوعی خود متمرکز شده است. حال شرکت گوگل برای افزودن بعد دیگری به سیستم مکالمات هوش مصنوعی خود، تعداد زیادی از رمان های عاشقانه را به این سیستم ارایه کرده است تا بتواند دامنه واژگان این شبکه عصبی ویژه را بالاتر ببرد.
The Verge- گوگل در طی پروژه جدید خود برای محاوره ای تر کردن سیستم عصبی خود، آن را با مفاهیم عامی تر و ادبیات عاشقانه نیز آشنا کرده است. بر اساس گزارش ها، این شبکه در طی چند ماه گذشته به مجموعه ای از 2 هزار و 865 رمان عاشقانه دسترسی پیدا کرده است. این رمان ها معمولا داستانی مشابه دارند و تنها جملات مشابه را به روش های متفاوتی بیان کرده اند.
هدف از این کار، تقویت هوش مصنوعی گوگل است تا بتواند به راحتی با کاربران خود ارتباط برقرار کند. این ارتباط شامل درک سخنان طرف مقابل یا همان کاربرانی است که از این هوش استفاده می کنند.
اندرو دای، مهندسی که این طرح را به پیش می برد، در اینباره گفت: سیستم هوشمند گوگل در صورتی که بتواند جملات شما را به صورت محتوایی و با تفکیک نکات ظریف متوجه شود، بسیار کاربردی تر خواهد بود. این سیستم می تواند به صورت بسیار بهتر و قابل درک تری را در اختیار کاربران قرار دهد. برای مثال مکالمه گوگل در صورت تقویت ویژ گی های محاوره ای آن شبیه به مکالمه ای خواهد شد که افراد با دوستان خود برقرار می کنند.
جیسون فردنفلدز، مدیر ارشد ارتباطات در گوگل در مورد هوش مصنوعی این شرکت گفت: در حال حاضر هوش مصنوعی گوگل توانایی درک سوالات ابتدایی را دارد. برای مثال این سیستم قادر است سوالاتی نظیر «برج ایفل در کجا واقع شده؟» را درک کند. در صورتی که سوالات خود در مورد برج ایفل را ادامه داده و سوال «چه کسی آن را ساخته؟» را بپرسید، هوش مصنوعی گوگل ضمیر آن را به برج ایفل ارجاع می دهد و منظور شما را تا اینجا به راحتی درک می کند. اما در صورتی که سوالاتی را با محتوای عمیق تر بپرسید، هوش مصنوعی گوگل قادر به پاسخگویی نخواهد بود. منظور از سوالات عمیق، پرسش هایی است که کلمات استفاده شده در جمله به وضوح گویای اطلاعات درخواستی در پشت پرده سوال نیستند. برای مثال می توان به قواعدی در ادبیات نظیر طعنه زدن یا استعاره اشاره کرد که بن بستی برای قدرت درک سیستم هوش مصنوعی گوگل است.(منبع:فناوران)

  • ۹۵/۰۲/۱۹

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">