ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هویت جعلی روشی برای کلاهبرداری از شهروندان

| يكشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۵:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ گفت: فردی که با جعل هویت یک فعال اجتماعی اقدام به راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی کرده بود و از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی در این باره افزود: یکی از فعالان اجتماعی مطرح در کشور به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد یک صفحه جعلی با نام و تصاویر وی در شبکه‌های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می‌کند.

وی اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌ها مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۸۴ هزار نفر دنبال کننده با سواستفاده از جایگاه اجتماعی شاکی با جعل هویت وی و استفاده از تصاویر آرشیوی او با ادعای کمک به افراد بی بضاعت از کاربران کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره‌گیری از روش‌های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق حاشیه تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

رییس پلیس فتا تهران اظهارداشت: مجرم در تحقیقات به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه بیش از ۲۸ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد، وی همچنین انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای‌ مجازی عنوان کرد.

  • ۰۱/۰۲/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">