ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هکرهای روس به لیتوانی حمله کردند

| سه شنبه, ۷ تیر ۱۴۰۱، ۰۴:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

گروه هکری روسیه «کیل نت»(Killnet) مسئولیت یک حمله DDOS به لیتوانی را برعهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این حمله در واکنش به تصمیم این کشور برای مسدود کردن ترانزیت کالاهای تحریم شده توسط اتحادیه اروپا به منطقه کالینین گراد روسیه است.

بخش کالینین‌گراد بخشی جدا از خاک اصلی روسیه است که در میان لهستان و لیتوانی در ساحل دریای بالتیک در شمال اروپا قرار دارد. این منطقه ۳۰۰ کیلومتر با خاک روسیه فاصله دارد.

سخنگوی این گروه هکری به رویترز گفت: حمله سایبری تا زمان لغو محدودیت توسط لیتوانی ادامه می یابد. ما تاکنون ۱۶۵۲ منبع وب را نابود کردیم.

کالینینگراد به وسیله خط راه آهن روسیه را به لیتوانی که عضو اتحادیه اروپا و ناتو است، وصل می کند.

این در حالی است که چندی قبل رگولاتور مالی آلمان به دلیل افزایش حملات سایبری پس از آغاز جنگ در اوکراین هشدار امنیت سایبری جدیدی صادر کرد. پیش از آن نیز دولت اوکراین یک حمله سایبری جدید به شبکه برق این کشور را دفع کرد که به نظر می رسد این حمله از سوی روسیه انجام شده باشد.

هکرها با هدف گرفتن یکی از بزرگترین شرکت‌های انرژی این کشور سعی داشتند برخی ایستگاه‌های برق فرعی را تعطیل کنند که این امر به خاموشی برای بیش از ۲ میلیون نفر منجر می‌شد.

علاوه بر این موارد به گفته یک مقام ارشد امنیت سایبری اوکراین، پس از حمله روسیه به این کشور، موبایل مقامات آن هدف هکرهای روسی قرار گرفته است.

  • ۰۱/۰۴/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">