ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هک کلمات عبور نیم میلیون سرور و روتر

| دوشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۸، ۰۲:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

یک هکر کلمات عبور بیش از نیم میلیون سرور، روتر و سیستم‌های اینترنت اشیا را در اینترنت منتشر کرده و در دسترس عموم قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زددی نت، سرورها و روترهای هک شده مربوط به کشورهای متنوعی هستند. اما بخش اعظم آنها در اروپا و سپس در آمریکا واقع هستند.

فهرست یادشده که کلمات عبور بیش از ۵۱۵ هزار سرور و روتر و سیستم اینترنت اشیا را در بر می‌گیرد، در یک فوروم آنلاین منتشر شده و شامل آدرس‌های آی پی هر یک از ابزار هک شده و نام کاربری و کلمات عبور آنها نیز هست.

هکر مذکور برای یافتن این اطلاعات، ابتدا کلمات عبور پیش فرض کارخانه‌ای را امتحان کرده و از این طریق بخشی از اطلاعات خود را به دست آورده است. وی سپس بعضی کلمات عبور ساده را حدس زده و بدین شیوه هم اطلاعات خود را تکمیل کرده است.

خرابکاران اینترنتی با استفاده از این اطلاعات می‌توانند به طور مخفیانه بدافزارهای خود را به سرورها و ابزار اینترنت اشیا منتقل کنند و از آنها برای سرقت اطلاعات و نفوذ به سایت‌های مختلف بهره بگیرند.

پیش از این در آگوست سال ۲۰۱۷ هم یک فهرست ۳۳ هزارتایی از کلمات عبور مجموعه‌ای از روترهای خانگی منتشر شده بود. اما تنوع و گستردگی فهرست جدید نگران کننده است.

  • ۹۸/۱۰/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">