ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واردات آیفون بدون ثبت نمایندگی آزاد شد

| دوشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۳ ق.ظ | ۰ نظر

مدیر کل مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت می گوید، شرکت هایی که به تشخیص سازمان حمایت از مصرف کنندگان امکان ارایه خدمات پس از فروش گوشی های تلفن همراه آیفون شرکت اپل را داشته باشند، می توانند بدون داشتن نمایندگی، نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، «یدالله صادقی» روز دوشنبه در حاشیه نشست خبری معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران گفت: این مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است تا به این ترتیب واردات این کالا سامان یابد.
وی افزود: در حال حاضر به دلیل اینکه این نشان تجاری (برند) در ایران نمایندگی ندارد و امکان ثبت سفارش آن نیست، به صورت غیرقانونی وارد کشور می شود و اگر این مساله ساماندهی و امکان ورود قانونی آنها فراهم شود، حتی در صورت نبود نمایندگی، قاچاق این کالا از بین می رود.
مدیرکل مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت تاکید کرد، شرکت اپل(Apple) تمایلی به راه اندازی نمایندگی در ایران ندارد.
به گزارش ایرنا، طرح رجیستری یا کددار کردن گوشی تلفن همراه برای مقابله با قاچاق تلفن همراه در دستور کار قرار گرفته و قرار است تا پایان امسال نهایی و ا اجرا شود. این طرح یک بار دیگر در سال 1385 اجرا شد که در عمل با شکست روبرو و متوقف شد.
اجرای طرح کددارکردن گوشی های تلفن همراه از عوامل مهم در کاهش کالای قاچاق عنوان می شود.
چندی پیش سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از آغاز مرحله آزمایشی اجرای طرح کددار کردن (رجیستری) گوشی تلفن همراه در کشور خبر داده بود.
قاسم خورشیدی گفته بود در اردیبهشت ماه امسال ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اجرای این طرح را تصویب کرد و دو ماه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فرصت داد این طرح را اجرا کند.
یش از این خورشیدی در مورد جمع آوری گوشی های آیفون به دنبال اجرای طرح رجیستری گفته بود: بر اساس قانون نظام صنفی، هر کالایی که می خواهد در کشور توزیع داشته باشد باید نمایندگی و زنجیره تامین و ارایه خدمات پس از فروش داشته باشد. گوشی های تلفن همراه آیفون محصول شرکت آمریکایی اپل در ایران نمایندگی رسمی ندارد و به همین دلیل سرویس دهی به این برند حتی اکنون نیز مغایر با قانون است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">