ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واریز نیمی از درآمدهای همراه اول به جیب دولت

| دوشنبه, ۱ مرداد ۱۴۰۳، ۰۲:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

روز گذشته مجامع عمومی عادی سالیانه و عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده شرکت ارتباطات سیار ایران برگزار و گزارش عملکردی اپراتور اول تلفن همراه در اختیار سهامداران حقیقی و نمایندگان حقوقی قرار گرفت.
به گزارش آی‌تی آنالیز مدیرعامل همراه اول در بخشی از گزارش خود به میزان پرداختی‌های اپراتور اول تلفن همراه به دولت اشاره کرد و به‌طور ضمنی گفت که این میزان پرداختی معقول نیست و هیچ جای دنیا این‌طور نیست که نزدیک ۵۰ درصد درآمد یک شرکت به دولت برسد.
با توجه به بورسی بودن همراه اول و شفافیت گزارش‌های مالی این اپراتور، ملاک قرار دادن آمار مقایسه‌ای میزان پرداختی‌های این اپراتور به دولت، می‌تواند معیاری برای حد و میزان پرداختی سایر اپراتورها نیز باشد؛ کما اینکه گزارش‌های مالی اپراتورهای دیگر تا این میزان شفافیت نیست.
براساس گزارش تفسیری مدیریت اپراتور اول تلفن همراه وضعیت پرداخت‌های این اپراتور به دولت و شرکت‌های وابسته به دولت مطابق نمودار زیر است.

با توجه به اینکه سالانه بخشی از بودجه کشور از طریق درآمد اپراتورهای تلفن همراه برای دولت تامین می‌شود، تحقق این درآمد از محلی حاصل می‌شود که مطابق با پروانه اپراتورهای فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، این اپراتورها باید سالانه مبالغی را به عنوان حق‌السهم دولت از درآمدهای خود بپردازند که بخش اعظم آن در اختیار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) قرار می‌گیرد.
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">