ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واقع‌بین باشیم

| شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۸، ۰۹:۲۸ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - رکورد طولانی‌ترین مدت قطع اینترنت در کشور به ثبت رسید و در این مدت خساراتی به بار آمد که تقریبا هیچ‌گاه به شکل کامل قابل محاسبه نخواهد بود. چراکه چند سالی می‌شود که اینترنت، دیگر تنها ابزار کار کسب‌وکارهای اینترنتی نیست و از مشاغل کوچک خانگی گرفته تا تاجران سنتی را در بر می‌گیرد.


از زمان قطع اینترنت تا زمانی نامعلوم در آینده همچنان شاهد نشست‌ها، سخنرانی‌ها و انتقاداتی بوده و خواهیم بود. در این میان برخی از افراد مسوول، تلاش دارند با سخنرانی‌های مثلا آتشین و پیشنهادات عجیب، در ظاهر خود را مخالف با قطع اینترنت نشان دهند.
علت روشن است و قطع اینترنت در حال سیاسی شدن است. به این مفهوم که هر کس خود را موافق بستن نشان دهد، در واقع مقابل میلیون‌ها معترض به قطع اینترنت قرار گرفته و هر کس که با قطع اینترنت مخالفت کند، به اصطلاح نظر مثبت معترضان را به خود جلب کرده است و از تبعات آتی انتقادات دور مانده است.
اما باید واقع‌بین بود و دانست که برخی مخالفت‌ها با قطع اینترنت، ژستی بیش نیست و حتی برخی از آنها که بسیار در مذمت قطع اینترنت مرثیه‌سرایی می‌کنند، در عمل نه تنها مخالف نیستند، بلکه نیک می‌دانند که باید هر چه سریع‌تر ماموریت محوله به خود، یعنی کاهش زمینه‌های اعتراضات احتمالی در آینده را نیز فراهم کنند و در حال اجرای آن نیز هستند.
باید واقع‌بین بود و دانست که در بیشتر کشورهای دنیا، وقتی امنیت به خطر افتاده و در اولویت قرار می‌گیرد، اصولا و طبعا افرادی سکان‌دار امور می‌شوند که تخصص و ماموریت ایشان، مهار ناامنی و بازگشت امنیت است. درست شبیه وضعیتی همچون یک بیمار اورژانسی که وقتی مثلا در حال خونریزی است، سه گام اصلی در دستور کار است. اولویت نخست پزشکان ابتدا مهار خونریزی و تلاش برای حفظ جان بیمار است، بعد از این مرحله و تثبیت جان بیمار، کار تشخیص علت خونریزی شروع می‌شود و در سومین و آخرین مرحله، کار درمان شروع می‌شود و بیمار از اورژانس به بخش‌های مربوطه منتقل می‌شود.
لذا در بخش اورژانس، اصولا از پزشکان مستقر در این بخش، تنها انتظار حفظ جان بیمار می‌رود.
باید واقع‌بین بود و دانست که در زمان قطع اینترنت، بسیاری از مسوولان کشور از خود وزیر کشور گرفته تا مسوولان وزارت ارتباطات و نمایندگان مجلس، حتی پاسخ درستی به اینکه چه زمانی اینترنت وصل می‌شود را نداشتند، چه رسد به اینکه وارد عمل شده و اینترنت را بازگردانند و یا در آینده مانع اینکار شوند!
مخلص کلام اینکه اگرچه برای ما و بسیاری تلخ و خسارت‌زا است، اما باید واقع‌بین بود و با احتمال قطع اینترنت کنار آمد. (منبع:فناوران)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">