ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واکنش شورای شهر به مصوبه BTS دولت

| دوشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۷ ق.ظ | ۰ نظر
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با هشدار درخصوص گسترش دکل های مخابراتی در پایتخت گفت: کل های مخابراتی چه از نظر شهرسازی و چه از نظر ایمنی باید استانداردهای لازم را داشته باشند.

رضا تقی‌پور با بیان این که اخیرا دولت مصوبه ای داشته است که در راستای آن دستگاه های مختلف اجرایی باید برای جا دادن به دکل ها و آنتن های مخابراتی به اپراتورهای مختلف همکاری لازم را داشته باشند اما لازم است به مواردی در این خصوص اهمیت داده شود گفت:باید تاکید کنم برخی از اپراتورها اشتباه کرده و احساس کرده اند که می توانند بدون در نظر گرفتن ضوابط تعیین شده اقدام به نصب دکل در مکان های مختلف شهر کنند.
وی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای اسلامی  شهر تهران نصب هرگونه سازه ای که سیما و منظر شهری را تحت تاثیر قرار بدهد تخلف است، تصریح کرد: دکل های مخابراتی چه از نظر شهرسازی و چه از نظر ایمنی باید استانداردهای لازم را داشته باشند و نباید تحت هیچ شرایطی چهره شهر را تغیر بدهند.
تقی‌پور خاطرنشان کرد: مدیریت شهری پایتخت از توسعه ارتباطات حمایت کرده و می کند اما رعایت الزامات شورای شهر نیز حتما ضروری است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیز مجوز نصب دکل ها توسط کارگروهی صادر می شود که شورای پایتخت هم در آن کارگروه عضو است، ادامه داد: در حال حاضر نیز درخواست های منطقی و قانونی را بررسی می کنیم و مجوز های قانونی صادر می شود.
وی تاکیدکرد: اپراتورهای مختلف به دلیل هزینه نکردن بیشتر در این حوزه به جای استفاده از فیبر نوری به نصب دکل روی می آورند که این اقدام اصلا قابل پذیرش نیست.
تقی‌پور با هشدار اینکه  شورای شهر نمی تواند اجازه بدهد که چهره شهر بی قواره و نازیبا شود، افزود: باید سایت های مخابراتی بین اپراتورها به اشتراک گذاشته شود و از یک دکل تنها یک اپراتور نباید استفاده کند.
به گزارش مهر سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پایان با بیان اینکه در حال حاضر تنها از  ۲۰ درصد دکل های شهرتهران بطور مشترک استفاده می شود، تصریح کرد: باید اشتراک گذاری دکل ها میان اپراتورها انجام شود و اگر این اشتراک گذاری انجام گیرد، اصلا نیازی به نصب دکل جدید در پایتخت نخواهیم داشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">