ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واکنش ماهر به هک سایت وزارت ارتباطات

| چهارشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۸، ۰۳:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای (وابسته به سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) با انتشار اطلاعیه‌ای ماجرای حمله هکری به سایت‌های وزارت ارتباطات را کذب دانست.

اطلاعیه ماهر به این شرح است:

«در ساعات اولیه بامداد روز ۲۲ دی ۹۸ ادعایی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر دیفیس شدن برخی از زیردامنه‌های ict.gov.ir از سوی یک گروه هکری مطرح گردید.
با تکیه بر همکاران، ابزارها و فناوری‌های مورد استفاده، در چند دقیقه موضوع توسط مرکز ماهر رصد شد و مشخص شد که مهاجم با سواستفاده از یک فرم گزارش‌دهی، اقدام به بارگزاری یک فایل متنی در وبسایت نموده است. این موضوع در همان زمان پیگیری شده و محدودیت‌های لازم بر این قابلیت گزارش دهی اعمال شد.
در این رویداد هیچ گونه نفوذ و دسترسی غیرمجاز ویا اعمال تغییری در محتوای وبسایت صورت نگرفت. لازم به به توضیح است این قابلیت بارگذاری فایل صرفا اجازه بارگذاری فایل‌های بی خطر جهت ارائه خدمت به کاربران را ارائه می نمود.
از سوی دیگر ادعای مطرح شده درخصوص از دسترس خارج شدن وبسایت پس از این رخداد نیز مطلقا صحت نداشته و دسترسی با وبسایت بطور پیوسته برقرار بوده است.»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">