ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پاسکاری قطع اینترنت در زمان کنکور

| چهارشنبه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۰۴:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

پرسش خبرنگاران در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره قطعی اینترنت در روز برگزاری کنکور، با کنش و واکنش وزرای علوم و ارتباطات همراه شد.

به گزارش ایرنا، «محمدعلی زلفی‌گل» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص قطعی اینترنت در روز برگزاری کنکور گفت: آقای زارع‌پور وزیر ارتباطات کمک خواهد کرد تا در روز برگزاری کنکور در حوزه‌های امتحانی امنیت کامل وجود داشته باشد.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه قطعی اینترنت در زمان برگزاری کنکور، راه حل نیست، از وزارت علوم و سازمان سنجش خواست که به جای اصرار بر قطع اینترنت، از روش‌ها و فناوری‌های مربوط به آشکارساز ارتباطات در حوزه های برگزاری آزمون استفاده کنند.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در مورد پیشنهاد قطعی اینترنت در زمان برگزاری کنکور از سوی وزارت علوم گفت: قطع اینترنت نمی‌تواند کمکی کند و فناوری‌هایی وجود دارند که بتوان حتی در صورت قطع اینترنت هم ارتباط را برقرار کند.
وی با اشاره به هم‌فکری با وزارت علوم برای پیدا کردن راهکاری برای جلوگیری از قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور، افزود: توصیه ما به همکاران سازمان سنجش این است که با استفاده از فناوری‌ها و روش‌های آشکارساز سیگنال، این امکان ایجاد شود تا هرگونه ارتباط ممنوعه‌ای که داوطلبان دارند، تشخیص داده و شناسایی شود چراکه با قطع اینترنت نیز ممکن است بتوان ارتباط ایجاد کرد.

به گزارش آی‌تی آنالیز  پیشتر اعلام شده بود در صورت لزوم، قطع اینترنت در زمان کنکور با تصویب شورای امنیت کشور انجام خواهد شد. 

اکنون پرسش اینجاست که مگر قطع اینترنت منوط به تصمیم وزارت ارتباطات است که وزاری علوم و ارتباطات در حال کنش و واکنش هستند؟ 

به عبارت دیگر روال‌ها برای وزرا مشخص نیست یا مسیر تایید قطع اینترنت؟

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">