ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وجود ۱.۵ میلیون تلفن بی‌استفاده در تهران

| چهارشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران با تاکید بر اینکه هر خط تلفن ثابت در شهری مانند تهران بین یک میلیون و ۱۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد، گفت: اکنون بیش از یک و نیم میلیون خط تلفن ثابت بدون کارکرد در این شهر وجود دارد.

علیرضا صیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هزینه هر خط تلفن ثابت بر بستر سیم مسی بالغ بر یک میلیون تومان است و در بسیاری موارد کارکرد این خط‌ها حتی به اندازه‌ای نیست که ما بتوانیم هزینه نگهداری آن را به پیمانکار مربوطه پرداخت کنیم.

بر  همین اساس باور ما این است که اقدام کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در زمینه در نظر گرفتن هزینه‌ای ثابت برای مشترکانی که از تلفن خود استفاده نمی‌کنند، اقدام درستی است، چراکه اگر این دسته از مشترکان نیاز به آن خط ندارند، می‌توان از خط‌ آنها برای واگذاری به افراد مانده در صف انتظار بهره گرفت.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران در پاسخ به این سئوال که در آستانه آغاز به کار شرکت‌هایFCP آیا این اقدامات باعث نارضایتی مشترکان مخابرات و هجرت آنها به سمت شرکت‌های FCP نخواهد شد؟ عنوان کرد: ارائه خدمات شرکت‌های FCP زمانی محقق می‌شود که مشترک حداقل یک خط سیم مسی را در اختیار داشته باشد.

زمانی که افراد یک خط تلفن سیم مسی داشته باشند در آینده می‌توانند بر بستر IP ده‌ها خط با شماره جدید را بدون نیاز به سیم مسی استفاده کنند، در صورتی که اگر این خط‌ها نباشد امکان برقراری هیچ سرویسی وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: بر پایه این خطوط با استفاده از سرویس‌های IPمحور بدون نیاز به سیم مسی مجزا، می‌توان حتی ۱۰ خط دیگر را با هزینه‌های کمتر واگذار کرد.

صیدی درباره دریافت مبلغ ثابتی که قرار است از ابتدای مردادماه در قبض تمام مشترکان لحاظ شود، گفت: این رقم برای افرادی که از تلفن خود استفاده می‌کنند هیچگونه مشکلی  ایجاد نمی‌کند، چراکه جزئی از قبض آنها محسوب شده و به ازای آن مکالمه کرده اند، اما درباره افرادی که منتقدند چرا باید بدون استفاده از خط خود هزینه‌ای پرداخت کنند هم در اصل ما باید این انتقاد را مطرح کنیم که چرا این افراد خط خود را بلااستفاده گذاشته و سرمایه ما را  هدر داده اند !؟

مدیرعامل مخابرات استان تهران در ارتباط با میانگین مصرف مشترکان تهرانی نیز اظهار کرد: البته این مبالغ معمولا محرمانه است، اما در کل درحال حاضر میانگین مبلغ قبض‌های مشترکان تهرانی حدود ۸۰۰۰ تومان است

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">