ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزارت ارتباطات: سرعت اینترنت کم نشده است

| يكشنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۰۲:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: مدتی قبل مطلبی تحت عنوان مهاجرت مجازی در یک رسانه منتشر شده که متأسفانه نه‌تنها فاقد آمار صحیح و درستی نیست، بلکه از همان ابتدا دچار تناقض در نوشتار است و سرعت اینترنت و پهنای باند در حد موردنیاز برای فعالیت‌های بین‌المللی فراهم است.

به گزارش ایرنا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به توضیحاتی را منتشر کرد.

 بنابر اعلام وزارت ارتباطات نویسنده در بخش اول گزارش روزنامه شرق  در میان تیتر «صیانت چراغ خاموش در ایران» آورده است: «کاربران ایرانی از اختلال گسترده شبکه اینترنت خبر می‌دهند». نویسنده مطلب پس از این ادعا در بخش دیگری بدون درنظر گرفتن اصل مهم روزنامه‌نگاری یعنی پرسشگری و بی‌طرفی به نقل از عضو انجمن کسب‌وکارهای اینترنتی آورده است: «متخصصان صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات از کشور محل سکونت خود برای شرکت‌های بین‌المللی کار می‌کنند.»

آیا برای یک روزنامه‌نگار و پرسشگر این سؤال پیش نمی‌آید آن‌گونه که نویسنده مدعی شده و در گزارش خود آورده که کاربران از اختلال گسترده! خبر می‌دهند، چگونه است که با این اختلال گسترده کاربران می‌توانند کارهای شرکت‌های بین‌المللی را انجام دهند؛ اما برای فعالیت‌های داخلی اینترنت کُند است، سرعت پایین است، اختلال گسترده پهنای باند بین‌الملل کم و صیانت چراغ خاموش در حال اجرا.

به روزنامه‌نگار یادآور می‌شود که کاش اندکی تأمل می‌فرمودند و از آقای الفت‌نسب (مصاحبه شونده) می‌پرسیدند که مهاجرین مجازی چگونه با اینترنت با اختلال گسترده فعالیت‌های در سطح بین‌المللی انجام می‌دهند و برای صاحبان مشاغل ارسال می‌فرمایند؟

آقای کرمی سخنگوی بنیاد ملی نخبگان یک بار در پاسخ به فضاسازی‌های انجام‌شده گفت که «آمار مهاجرتی منتشرشده در فضای مجازی کذب است و ۶۲ درصد برگزیدگان المپیادهای جهانی در کشور هستند.»

باید بدانیم آنچه در پدیده مهاجرت نگران‌کننده است سفر و عدم بازگشت مهاجرین و نخبگان است. اگر مهاجرین به‌زعم شما مجازی از داخل کشور خودشان به برکت اینترنت با سرعت مناسب که این توانایی را برای نخبگان ایجاد می‌کند که فعالیت‌های بین‌المللی را به سرانجام برسانند و ارسال هم بنمایند آن را حتماً باید به فال نیک گرفت و چنین مهاجرتی منفی نیست.

در آخر خوشحال می‌شویم برای آگاهی بیشتر ما و خوانندگان روزنامه شرق از جناب آقای الفت‌نسب آماری شفاف دریافت کنید که در حوزه مربوطه چه تعداد مهاجرت بدون بازگشت صورت گرفته که موجبات نگرانی ایشان را فراهم آورده و روزنامه آن را در حد تیتر یک مهم دانسته‌اند. اگرچه برای این وزارتخانه جای بسی خوشبختی است که سرعت اینترنت و پهنای باند در حد موردنیاز نخبگان برای فعالیت‌های بین‌المللی فراهم است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">