ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزارت ارتباطات هرگونه ارتباط و تعامل این وزارت با نزار ذاکا (جاسوس لبنانی آمریکایی) و اخذ مشاور خارجی در پروژه شبکه ملی اطلاعات را تکذیب کرد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به طرح مطلبی درباره ارتباط با (جاسوس لبنانی آمریکایی)، هرگونه ارتباط و تعامل این وزارت با نزار ذاکا (جاسوس لبنانی آمریکایی) و اخذ مشاور خارجی در پروژه شبکه ملی اطلاعات را رد کرد.

1-  مدیران این وزارت و سازمانها و شرکت‌های تابعه هیچ گونه دعوت نامه رسمی یا غیر رسمی جهت آقای نزار ذاکا برای حضور یا شرکت در هیچ همایشی ارسال نکرده اند و لذا ارتباط فرد نامبرده با مجموعه این وزارت تکذیب می گردد.

2-  یکی از وظایف و دغدغه های فکری کارشناسان و مدیران مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خدمتگزاری صادقانه به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت منویات مقام معظم رهبری(حفظ الله) می باشد و به همین منظور تقویت توان علمی و صیانت از منافع و مواضع نظام اسلامی ایران در کلیه مراجع بین المللی به ویژه در امر شکستن انحصار آمریکا و حاکمیت همه کشورها بر اینترنت یکی از مأموریت های اصلی این وزارتخانه می باشد. بر این منوال در کلیه مجامع جهانی مرتبط که نمایندگان دولت ها حضور دارند نمایندگان ما نیز با هماهنگی نهادهای ذی ربط حضور داشته و مصالح ملی را دنبال کرده اند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تعدادی از نهادهای جهانی عضویت داشته و وظیفه این وزارتخانه دفاع از حقوق کشور در مجامع مذکور می باشد که در این میان می توان به اتحادیه جهانی مخابرات (ITU ) نشست های سران درباره جامعه اطلاعاتی wsis، موسسه جهانی اینترنتی راهبری نام آدرس ها اینترنتی ICANN و شعبات منطقه ای آن، اجلاس جهانی حاکمیت اینترنت بنام IGF که از حدود 8 تا 10 سال قبل فعال شده و در دولت قبل دو بار در کشورهای مختلف تشکیل و نمایندگان وزارت ارتباطات وقت نیز در آن شرکت داشته‌اند، اشاره کرد.

 لازم به ذکر است هیچ یک از مدیران فعلی وزارت ارتباطات در اجلاس مورد اشاره در آن خبر حضور نداشته اند.

3- مطالبی که در ارتباط با شبکه ملی اطلاعات در گزارش منتشر شده است به علت فقدان اطلاعات صحیح غیر منصفانه و عاری از حقیقت می باشد در پروژه شبکه ملی اطلاعات این وزارتخانه همت ویژه و همه جانبه خود را مصروف جبران عقب ماندگی های قبلی نموده و از تمام ظرفیت‌های فنی و مشورتی نخبگان ایرانی داخل و خارج کشور که در دسترس هستند و شرکت های داخلی استفاده نموده، بدون اینکه از شرکت مشاور خارجی در این فعالیت استفاده نماید و به زودی به طور کامل گزارش نهایی در جلسه شورای عالی فضای مجازی مطرح خواهد شد. اگرچه استفاده از توان علمی شرکت های مشاور بین المللی محل اشکال نمی باشد.

4- احتمال حضور برخی عناصر معاند و همسو با دشمنان کشور ما در اجلاس های جهانی مسبوق به سابقه بوده و نمایندگان دولت جمهوری اسلامی با آگاهی و آموزش های لازم در این اجلاس ها پیگیر منافع ملی مربوط بوده و هستند. اجلاس MENOG نیز بخشی از سازوکار هماهنگی بین اپراتورهای شبکه و اینترنت در خاورمیانه است که در سال جاری علیرغم مخالفت و کارشکنی برخی دولت های عربی منطقه خلیج فارس، توافق شده است که در ایران با مسئولیت یکی از نهادهای فعال در امور اینترنت کشور که ارتباط تشکیلاتی با این وزارتخانه ندارد، برگزار گردد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز صرفا حامی و همکار این امر خواهد بود و در این خصوص هیچ تعاملی با موسسه یا تشکیلاتی که ذکر شده است تا کنون وجود نداشته و هیچ ارتباطی برقرار نیست.

5- فعالیت های با ارزش حمایت از انواع کار آفرینی ها و نوآوری ها در قلمرو فناوری اطلاعات یک امر حیاتی برای رشد و توسعه کشور و اشتغال جوانان به ویژه تحصیل کردگان دانشگاهی می باشد و باید با همکاری همه رسانه های جمعی همانند آن نشریه پرسابقه در سطح ملی گسترش یابد و هرگونه خلل در این روند، کشور و جوانان مستعد ما را از فرصت های رشد و اشتغال محروم می کند، اینکه احتمال داشته باشد دشمنان ما از این پنجره نیاز ملی خواسته باشند دست درازی به عرصه منافع ملی بنمایند مورد غضب همه بوده و ما نیز به همراه همه نیروهای توانمند حافظ امنیت ملی برای جلوگیری و رفع آن فعال بوده و خواهیم بود و نمونه این امر عدم حضور یا مشارکت این وزارت و مدیران مربوط در بسیاری از مجامع ناشناخته تشکیل شده در بیرون کشور بوده است که بعضاً در گزارش منتشر شده شما ذکر شده است.

6-  فعالیت های معاندانه مراکزی همانند اصل 19 در ایران تحت نظر بخش امنیت کشور بوده و نحوه مقابله با اقدامات این معاندین نیز توسط نهادهای یاد شده مدیریت می گردد. این وزارت و مدیران مربوطه براساس اصول سیاستهای نظام، هیچ ارتباطی با مراکز یادشده نداشته و ندارند .

در پایان لازم می داند از تلاش نیروهای وفادار و سربازان گمنام امام زمان (عج) و نهادهای امنیتی کشور برای جلوگیری از نفوذ دشمنان به کشور و صدمه به منافع ایران اسلامی عزیز قدردانی نموده و حمایت و همکاری همه جانبه برای تقویت کار ایشان را اعلام نمائیم و مجدداً هرگونه ارتباط و تعامل این وزارت با آقای نزار ذاکا تکذیب می گردد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">