ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نایب‌‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان این‌‌که حذف ارز دولتی داروها در گروی تکمیل زیرساخت‌‌های الکترونیک و تحقق عدالت در سلامت است، گفت: در شرایط فعلی که زیرساخت‌‌ها تکمیل نشده باید از سامانه «تی‌‌تک» استفاده شود تا جلوی فساد و قاچاق گرفته شود.
علی‌‌اصغر باقرزاده در گفت‌‌وگو با تسنیم درباره حذف ارز دولتی داروها اظهار کرد: اگر معتقدیم که قاچاق دارو باید کم شود، باید ارز 4200 تومانی حذف و مابه‌‌التفاوت ارزی به بیمه‌‌ها داده شود اما نکته مهمی که وجود دارد، فراهم شدن زیرساخت‌‌های لازم برای حذف ارز دولتی است زیرا باید شعار «عدالت در سلامت» را تحقق بخشیم. 

وی افزود: اگر حذف ارز دولتی داروها به یکباره و بدون افزایش پوشش و اصلاح ساختار بیمه‌‌ای و بدون توجه به زیرساخت‌‌هایی مانند پرونده الکترونیک سلامت و نظام ارجاع صورت بگیرد، ممکن است مردم دچار آسیب شوند؛ بیمه سلامت باید به طور جدی پیگیر اجرای پرونده الکترونیک باشد و به نظر می‌‌رسد پیگیر این قضیه است؛ ما نیز در مجلس اگر نیاز به قانون یا بودجه‌‌ای برای اجرای پرونده الکترونیک سلامت باشد، کمک خواهیم کرد. 

باقرزاده ادامه داد: ما قطعاً موافق این کار هستیم که ارز 4200 تومانی داروها را حذف کنیم و مابه‌‌التفاوت نرخ ارز به بیمه‌‌ها منتقل شود تا قیمت دارو واقعی و جلوی چاقاق داروها گرفته شود اما متأسفانه هنوز به زیرساختهای لازم نرسیده‌‌ایم و باید وزارت بهداشت هرچه سریع‌‌تر این زیرساخت‌‌های ذکر شده را فراهم کند. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط فعلی که زیرساخت‌‌ها تکمیل نشده نیز باید از سامانه «تی‌‌تک» استفاده شود تا جلوی فساد و قاچاق در حوزه دارویی گرفته شود؛ معتقدیم تا زمانی که زیرساخت‌‌های نسخه‌‌نویسی و بیمه‌‌ای اصلاح و تکمیل نشود باید نظارت، با استفاده از سامانه تی‌‌تک تشدید شود؛ در زمان حاضر باید سوءمدیریت برطرف و از سامانه‌‌هایی مانند تی‌‌تک بهره گرفته شود و وزارت بهداشت در شرایط فعلی که ارز دولتی حذف نشده باید رهگیری و رصد دقیق بر بازار دارویی داشته باشد تا زمانی که زیرساخت‌‌ها برای حذف ارز دولتی فراهم شوند. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">