ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات گفت: من پدر دو دانش‌آموز هستم و می‌دانم شبکه شاد مشکلاتی دارد که نمی‌توان آن را کتمان کرد. اما در این راه باید با آموزش و پرورش هم‌قدم شد و مشکلات را حل کرد.

«محمدجواد آذری جهرمی» روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری پردیس در جمع خبرنگاران درباره مشکلات دسترسی دانش‌آموزان به بستر آموزش مجازی، افزود: اکنون دسترسی مردم شهر و روستا به اینترنت ۴G به ۹۵ درصد رسیده است. ضمن اینکه ۱۰۰ درصد شهرهای کشور نیز تحت پوشش اینترنت ۴G هستند.

او در خصوص زیرساخت شبکه ملی اطلاعات گفت: مدرسه‌ای که فرزندان من در آن درس می‌خوانند به دلیل مشکلاتی که وجود دارد، استفاده از شبکه شاد را به حداقل رسانده و از نرم افزارهایی مانند «بله» و «اسکای روم» استفاده می‌کنند. کاری که وزارت آموزش و پرورش انجام داد کار بسیار بزرگ و سنگینی بود. اشکالاتی هم دارد که نمی‌توان آن را کتمان کرد اما باید فرصت داد تا گام بزرگ و البته سنگینی که «حاج میرزایی» وزیر آموزش و پرورش برداشته‌است به نتیجه برسد.

وزیر با تاکید بر این که همه باید در این مسیر سخت کمک حال وزارت آموزش و پرورش باشند، افزود: روز گذشته در جلسه هیات دولت با وزیر آموزش و پرورش صحبت کردم و قرار شد کمیته مشترک و دوستانه‌ای با مشارکت وزارت ارتباطات و وزارت آموزش پرورش و  رئیس مرکز ملی فضای مجازی تشکیل شود تا شرایط را برای اول مهر مهیا کنیم. نیاز است با برگزاری جلسات هفتگی این کار مهم به نتیجه برسد.  

او گفت: مشکلاتی که دانش‌آموزان ما در حال حاضر با آن درگیر هستند، دسترسی‌ به شبکه نیست، بلکه ابزارهای دسترسی به شبکه مانند گوشی، تبلت و کامپیوتر است.

 آذری جهرمی افزود: یکی از برنامه‌های ما در وزارت ارتباطات این بود که برای این دانش آموزان ابزاری مانند گوشی و تبلت تهیه کنیم که به همین منظور، حرکتی مردم محور آغار شد. وسایلی که توسط مردم و وزارت ارتباطات تهیه شد را به برخی از مناطق ارسال کردیم.

وی اضافه کرد: این کار توانست مشکل برخی افراد را حل کند، اما قاعدتا پاسخگوی نیاز تمام دانش آموزان نیست. به همین دلیل تا دو هفته دیگر قرار است با وزیر آموزش و پرورش نشستی داشته باشیم تا از ظرفیت خیرین برای مهیا کردن سخت‌افزار برای کودکان استفاده کنیم. البته این کار در حوزه وظایف و مسئولیت‌های وزارت ارتباطات نیست، اما مسئولیت اجتماعی خود می‌دانیم که در این امر کمک‌ کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">