ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سیم‌کارتی به نام سیم کارت گردشگری نداریم و هر کسی وارد خاک ایران شود از ظرفیت رومینگ استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ عیسی زارع پور در حاشیه جلسه امروز دولت در جمع خبرنگاران گفت: اپراتور‌های ما با بیش از ۲۵۰ اپراتور از طریق حدود ۴۰ کشور قرارداد رومینگ دارند و هر کسی که وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شود می‌تواند اینترنت کشور خودش را با همان کیفیت دسترسی و محدودیتی که دارد فعال کند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا چیزی به نام سیم کارت گردشگری که در فضای مجازی مطرح شده است داریم؟ افزود: تا این لحظه چنین سیم کارتی وجود خارجی ندارد و گردشگران هم از نظر ما مشکلی ندارند و هر کسی وارد خاک ایران شود از ظرفیت رومینگ استفاده می‌کند.
زارع پور گفت: هیچ مشکلی از این بابت نداریم و اگر کشوری در فهرست رومینگ نباشد دنبال می‌کنیم.

به گزارش آی‌تی آنالیز این در حالیست که پیشتر  علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی اعلام کرده بود طرح سیم کارت بدون فیلترینگ برای گردشگرهای خارجی در کارگروه رفع مصادیق مجرمانه دادستانی کل کشور تصویب شده است.

شالبافیان گفت آژانس‌های مورد تأیید که پروانه بهره‌برداری از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارند، به منظور بهره‌برداری از سیم کارت بدون فیلترینگ معرفی شده‌اند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی همچنین گفته بود: در مرحله دیگری از این مصوبه، امکان بهره‌برداری گردشگران خارجی از این سیم‌کارت‌ها وجود دارد و با آن موافقت شده است.

به گفته معاون وزیر گردشگری و میراث فرهنگی، جلسه ای با وزارت ارتباطات، دادستانی و نیروی انتظامی هم برگزار شده است و به نحوه اجرای طرح سیم کارت گردشگری پرداخته اند.

ایده ارائه سیم کارت بدون فیلترینگ به گردشگرهای خارجی برای اولین بار از سوی عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">