ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وعده بهبود وضع اینترنت تا پایان سال 94!

| دوشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۳، ۰۲:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در تلاش برای ارتقاء کیفیت و سرعت اینترنت هستیم، در عین حال گفت: آنچه که مردم دنبال آن هستند و بهبود اساسی وضعیت اینترنت به یک سال تا یک سال و نیم صبر نیاز دارد.

محمود واعظی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال 93 شهرهای بزرگ و در سال 94 تمام کشور تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات قرار خواهد گرفت. از این رو باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم که مهمترین آن تامین پهنای باند است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: بر این اساس تا پایان سال پهنای باند را از 70 گیگابیت بر ثانیه به 700 گیگابیت بر ثانیه ارتقا می‌داد.

وی همچنین با اعلام نظر وزارت ارتباطات در خصوص شبکه‌های اجتماعی گفت: نظر وزارتخانه این است که این شبکه‌ها می‌تواند در خدمت مردم باشد علاوه بر این امیدواریم متخصصان داخلی بتوانند راهی برای راحت‌تر و سریعتر شدن ارتباطات بین مردم پیدا کنند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: هیچ شبکه اجتماعی نباید به دلیل مسائل اقتصادی و تسهیلاتی که برای مردم فراهم می‌کند فیلتر شود مگر اینکه مشکل اخلاقی داشته باشد.

واعظی در خصوص ارتقاء و بهبود سرویس‌های اینترنتی گفت: حدود 2 ماه است که در زمینه‌ ارتقاء کیفیت و سرعت اینترنت با شرکت‌های اینترنتی در حال هماهنگی هستیم اما آنچه که مردم دنبال آن هستند و بهبود اساسی وضعیت اینترنت به یک سال تا یک سال و نیم صبر نیاز دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پشتیبانی فنی وزارت ارتباطات از سایت رفاهی گفت: دیتاسنتر ملی امروز در اختیار سایت رفاهی است و در آینده می‌تواند در اختیار هر کار بزرگی در کشور قرار بگیرد.

وی همچنین یادآور شد: فایروال‌های متعددی روی سایت رفاهی فعال است و تمام حملات سایبری جنبه امنیتی ندارد، بلکه برخی از حملات از روی کنجکاوی و خود‌آزمایی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از افزایش ۱۰ برابری ظرفیت پهنای باند تا پایان سال و ‌افتتاح بخش نخست زیرساخت ترانزیت بین‌الملل خبر داد.

به گزارش فارس، محمود واعظی امروز در سومین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت:‌این جشنواره درحالی برگزار می‌شود که سیاست اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: کشورهای غربی سرمایه‌گذاری عظیمی در حوزه ICT داشته‌اند و هیچ کشوری از سرمایه‌گذاری در این بخش متضرر نشده است و در این راستا بودجه زیرساخت امسال افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: این عرصه را متعلق به بخش خصوصی می‌دانیم و در جهت توانمند شدن آن هرچه بیشتر کمک خواهیم کرد.

واعظی با اشاره به سه محور کاری وزارت ارتباطات در سال جدید گفت: جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی، ایجاد مشوق در بازار و تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری در داخل و خارج در سال جاری در دستور کار است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد:‌معتقدم در حوزه ICT ظرفیت رشد تا 3 برابر وضعیت فعلی وجود دارد و از این رو قصد 50 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این حوزه را داریم.

واعظی گفت:‌ شبکه ملی اطلاعات همچنان در اولویت‌های فوری قرار دارد و تا دو سال آینده زیرساخت‌های آن تکمیل خواهد شد.

وی گفت:‌همچنین پهنای باند نیز تا پایان سال 10 برابر می‌شود و این پهنای باند مورد نیاز شبکه ملی اطلاعات است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از اعطای مجوز نسل سوم تلفن همراه به اپراتورها در اواسط سال جاری خبر داد.

وی همچنین گفت:‌در ماه آینده بخش نخست زیرساخت ترانزیت بین‌الملل افتتاح می‌شود.

  • ۹۳/۰۱/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">