ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس اتاق اصناف ایران از برنامه این نهاد غیردولتی برای توسعه شیوه های نوین تجارت در کسب و کار اصناف خبر داد و گفت: دفتر توسعه تجارت الکترونیک اتاق اصناف در سال جدید تاسیس می شود.

«علی فاضلی» با ارائه برنامه های این نهاد غیردولتی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به ایرنا، با تاکید بر اینکه مزایای حاصل از شیوه های نوین تجارت غیرقابل چشم پوشی است، افزود: بنا داریم تا در جوانب مختلف خود را برای مواجهه با پدیده های نوین آماده کنیم و قدرت تطبیق پذیری جامعه صنفی با تغییرات پرشتاب دنیای امروز را ارتقا دهیم.
وی ادامه داد: یکی از این حوزه ها، تجارت الکترونیک است و اتاق اصناف ایران در نظر دارد در این حوزه ورود کرده و بسترهای لازم برای ترویج شیوه های نوین تجارت برای اصناف و سرمایه گذاران جدید با توجه به آمیخته های بازار ایران را فراهم کند.

** تصمیم سازی و توانمندسازی اصناف در سال اقتصاد مقاومتی
رئیس اتاق اصناف ایران با بیان عملکرد این نهاد در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در سال 92 دو اقدام عمده در حوزه تصمیم سازی و توانمندسازی اصناف در دستور کار این نهاد صنفی قرار گرفت.
وی افزود: در حوزه تصمیم سازی، سعی شد نقش و جایگاه بخش اقتصاد غیردولتی کشور شامل اتاق های بازرگانی، تعاون و اصناف و در ذیل آن اتاق اصناف ایران به عنوان بزرگ ترین نهاد مدنی بخش غیردولتی با داشتن حدود 9 هزار تشکل خوشه ای و بیش از سه میلیون بنگاه اقتصادی تولیدی و توزیعی و خدماتی در نظام برنامه ریزی و تصمیم گیری کشور دیده شود.
فاضلی اظهارداشت: برای تبیین اقتصاد غیردولتی، در اتاق اصناف ایران کمیته های تخصصی اقتصادی، برنامه ریزی، پارلمانی، حقوقی و فرهنگی در ذیل معاونت های اتاق تشکیل شد تا احکام مورد نیاز را جهت تدوین در لایحه احکام دائمی و لایحه برنامه ششم توسعه تهیه کنند.
وی بیان کرد: کمیته ها هم با بخش های متناظر در دولت و هم در قالب دبیرخانه مشترک سه اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف کار خود را شروع کردند و موفق شدند بخشی از مواد مورد نیاز را به تایید کمیسیون های ذیربط در دولت برسانند و برخی نیز در پروسه بررسی لایحه در مجلس پیشنهاد و تصویب شد اما در مجموع جایگاه اقتصاد بخش غیردولتی در ساختار اقتصادی کشور تغییر محسوسی نداشت.
رئیس اتاق اصناف ایران درباره دیگر دستاوردهای این اتاق، گفت: عضویت اتاق اصناف ایران در شورای عالی کار، شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی، شورای عالی مالیاتی و هیات منتخب ماده 251 مکرر قانون مالیات های مستقیم از دستاوردهای اتاق اصناف ایران در حوزه آیین نامه و قانون بوده است.
به گفته وی برنامه ریزی برای تاسیس معاونت های پارلمانی مراکز استان ها و شهرهای بزرگ، ساماندهی معاونت ها و ایجاد ارتباط سازمان یافته آنها با مرکز و مجامع نمایندگان استانی، برگزاری نشست های مشترک ماهانه با نمایندگان مجامع استانی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان استانی اتاق های اصناف در محل اتاق اصناف ایران به منظور ایجاد همدلی و درک مشترک در بررسی لوایح و طرح ها و مصوبات مورد نیاز اصناف، برگزاری نشست های فصلی هیات رئیسه اتاق با کمیسیون های تخصصی مجلس از مهم ترین اقدامات و برنامه های اجرایی معاونت فرهنگی و پارلمانی و از اقدامات اتاق اصناف ایران در حوزه تصمیم سازی است.
فاضلی تصریح کرد: معاونت فرهنگی و پارلمانی، امضای تفاهم نامه همکاری با مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی را نیز در دستور کار قرار داد.
وی یادآور شد: از آنجا که مرکز پژوهش های مجلس نقش بسیار موثری در تدوین طرح ها و بررسی لوایح در دستور کار مجلس دارد، این تقاهم سبب غنای مرکز پژوهش های اتاق و ارایه نقطه نظرات کارشناسی اتاق به مرکز پژوهش های مجلس خواهد شد.

** تامین سرمایه در گردش بنگاههای اقتصادی
رئیس اتاق اصناف ایران درباره اقدامات این اتاق در حوزه توانمندسازی در سال 95 نیز گفت: برنامه ریزی برای تامین یکصد میلیارد ریال سرمایه در گردش برای بنگاههای اقتصادی یکی از این برنامه ها بوده است.
فاضلی یادآور شد: در این رابطه اقدام هایی چون تاسیس بنیاد فرهنگی اصناف ایران، توسعه فعالیت بنیاد فرهنگی به صورت استانی، تاسیس دفتر سلامت اصناف، تاسیس مرکز آموزشی اصناف، تاسیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی، برنامه اتاق برای فروشگاه های زنجیره ای و برنامه برای توسعه تجارت الکترونیک پیگیری می شود.
وی در ادامه بیان کرد: اتاق اصناف ایران به منظور توجه به مقوله فرهنگی اصناف و تجمیع تمامی امور فرهنگی اصناف، بنیاد فرهنگی اصناف ایران را تاسیس کرد. بر این اساس بنیاد فرهنگی تلاش دارد با ترویج رفتارهای اطمینان بخش، سطح فرهنگی و مسئولیت اجتماعی اصناف را بیش از گذشته ارتقا دهد.
فاضلی تاکید کرد: بنیاد فرهنگی اصناف ایران به منظور گسترش فعالیت های خود در سراسر کشور و ترویج و ارتقای فرهنگ مرتبط با اصناف از سال 96 در استان ها، شعبات استانی یا منطقه ای در سطح کشور ایجاد می کند.
رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به تاسیس دفتر سلامت اصناف بیان کرد: رعایت بهداشت در بعضی از صنوف غیر از مواد غذایی همچون آرایشگاه ها، مجموعه های ورزشی، استخرها و سونا ضروری است.
وی یادآور شد: اتاق اصناف ایران برای هماهنگی و ارتباط بیشتر اتاق با ارگان های نظارتی و قانونگذاری و نیز دانشگاهها برای رسیدن به یک زبان مشترک و موثر، در سال 95 اقدام به تاسیس دفتر سلامت اتاق اصناف ایران کرد.
فاضلی همچنین گفت: اتاق اصناف ایران با توجه به رسالت و اهداف سازمانی خود درباره ایجاد انسجام و یکپارچگی برای تحقق اهداف آموزشی حوزه اصناف، تاسیس و بهره برداری از موسسه آموزشی اصناف کشور را در برنامه های اجرایی سال آینده خود دارد.
رئیس اتاق اصناف ایران درباره برنامه های آینده این اتاق نیز گفت: اتاق اصناف ایران بنا دارد سال آینده مطالعات بنیادی درباره جایگاه اصناف در اقتصاد کشور با همکاری سایر مراکز پژوهشی همچون مرکز پژوهش های مجلس و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی راهبردهای لازم برای بهبود عملکرد اصناف طراحی کند.
وی اظهارداشت: اتاق اصناف ایران بنا دارد با سرعت منطقی و با مطالعات دقیق اقتصادی و فضایی به ترویج و حمایت های فروشگاه های زنجیره ای بپردازیم به گونه ای که تا آماده سازی فروشگاههای جزئی برای ورود به شیوه های کاراتر تجارت، کمترین اثرات جانبی منفی را بر فروشگاه های جزئی داشته باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">