ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بروز برخی مشکلات در ابتدای اجرای طرح حذف دفترچه های کاغذی را طبیعی دانست و گفت: از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها برای موفقیت این کار بزرگ استفاده می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مصطفی سالاری اظهار داشت: در شروع هر کار جدیدی وجود برخی مشکلات طبیعی است و از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها برای موفقیت این کار بزرگ استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: وزیر محترم بهداشت و مدیران این وزارتخانه از ابتدای طرح نسخه الکترونیک همکاری بسیار خوبی داشته‌اند و طی مکاتباتی با دانشگاه‌های علوم پزشکی، شرایط مناسبی برای همکاری و پیشبرد طرح فراهم شده است.

وی افزود: بند ز تبصره ۱۶ قانون بودجه امسال و همچنین قانون برنامه ششم توسعه کشور تاکید می‌کند که سازمان‌های بیمه گر مکلف به استفاده از نسخه الکترونیک بوده و سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر کشور در مسیر اجرای این تکلیف قانونی فعالیت می‌کند. توقف صدور دفترچه‌های کاغذی جدید نیز گام مهمی در مسیر اجرای این قانون است.

سالاری ادامه داد: با موفقیت و تکمیل این اقدام در ماه‌های آینده استفاده از دفترچه‌های کاغذی به طور کامل متوقف خواهد شد و در مرحله بعدی نیز نسخه الکترونیک مبنای اصلی کار در مراکز درمانی کشور بوده و نسخه کاغذی نیز در شرایط خاص و در صورت عدم امکان استفاده از سامانه‌ها استفاده شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه قانون همه حلقه‌های درمان کشور را مکلف به استفاده از نسخه الکترونیک کرده است، گفت: برای اجرای موفق این قانون و استقرار سامانه نسخه نویسی الکترونیک آماده همکاری کامل با تمامی اجزای نظام سلامت از جمله بیمارستان‌های دانشگاهی هستیم و این مراکز می‌توانند از سامانه نسخه نویسی تامین اجتماعی استفاده یا از طریق نرم افزار‌های واسط، سامانه‌های خود را به سامانه تامین اجتماعی متصل کنند.

سالاری با بیان اینکه مدیران واحد‌های اجرایی تأمین اجتماعی سراسر کشور هم نقش مهمی در پیشبرد این برنامه ملی دارند، گفت: این برنامه به عنوان اولویت اول سازمان باید مورد توجه تمامی همکاران باشد و پاسخگویی و اطلاع رسانی مناسب به جامعه بایستی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی و مراکز درمانی طرف قرارداد توجه داشته باشند که دفترچه‌های درمانی موجود معتبر و قابل استفاده است و مراکز برای استفاده از نسخه الکترونیک، سربرگ یا دفترچه‌های باقی مانده اختیار انتخاب دارند.

سالاری گفت: پرداخت کامل مطالبات ایجاد شده در سامانه نسخه الکترونیک بهترین عنصر تشویق و ترغیب برای استفاده از این سامانه توسط مراکز درمانی طرف قرارداد است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">