ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وقتی همه آدرس قاچاق و قاچاقچی را بلدند!

| يكشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۹ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - از وقتی گذر دستگاه‌های متولی برخورد با قاچاق به بازار تلفن همراه افتاده، هر روز شاهد حرف‌ها و اتفاقات جالبی هستیم.

سال آینده قاچاق عمده موبایل در ایران، دهمین سال خود را جشن می‌گیرد؛ به همین مناسبت هم برخوردهای سختی به‌عنوان هدیه برای قاچاق و قاچاقچیان این عرصه در حال اجراست.

این پدیده با وجود تلاش‌های بسیار در طول سال‌های گذشته نه‎تنها مهار نشد؛ بلکه آنچنان رشد کرد که حالا مهار آن به‎منزله مبارزه با غولی چند سر شده است. اما در همین چند هفته اخیر اتفاقاتی رخ داده که در دل خود پیام‌ها و تفاسیر زیادی دارد.

برای مثال در روزهای گذشته از نقطه‌ای مشخص در یک پاساژ چندین دستگاه گوشی آیفون قاچاق شناسایی و ضبط شد. هفته قبل هم از انبار پاساژ علا‌ءالدین نیز محموله نسبتا قابل‎توجهی از گوشی‌های قاچاق شناسایی و توقیف شد و چند نفر هم در این رابطه دستگیر شدند؛ مساله‌ای که نشان از اشراف اطلاعاتی مسوولان مبارزه با قاچاق کالا دارد.

این موضوع اما واکنش جالب رییس اتحادیه فروشندگان گوشی تلفن همراه را در پی داشت. وی گفت: «برای پیدا کردن کالای قاچاق به جای زیر ذره‌بین قرار دادن واحدهای صنفی، بهتر است مسوولان سراغ سایت‌های فروش اینترنتی بروند که انبار و انبارک‌های آنها از کالای قاچاق تلفن همراه و حتی لوازم صوتی و خانگی پر است. درحال‌حاضر بیشترین قاچاق کالا در بازار توسط سایت‌های اینترنتی انجام می‌شود».

در همین زمینه برخی از فروشندگان پاساژ علاءالدین هم در فیلمی که در شبکه‌های موبایلی پخش شد، اعتراض داشتند که چرا محموله قاچاق تا جلوی درب فروشگاه با مشکلی مواجه نمی‌شود و بعد از ورود به این پاساژ برخورد آغاز می‌شود؟!

البته که این‌گونه نیست و مسوولان مبارزه با قاچاق هر روز از اقصا نقاط کشور خبر از کشف محموله‌هایی می‌دهند که در نیمه راه‌ها شناسایی و ضبط شده‌اند.

اما موضوع اینجاست که هر کس با اندک فعالیتی در حوزه موبایل نیک می‌داند که مراکز توزیع و پخش عمده گوشی‌های قاچاق کجا هستند. رییس اتحادیه فروشندگان گوشی هم ظاهرا آدرس انبار و انبارک‌ فروشگاه‌های اینترنتی را که عامل اصلی توزیع گوشی قاچاق می‌داند، بلد است؛ لذا پرسش اینجاست که وقتی همه آدرس مکان نگهداری کالای قاچاق را می‌دانند و قاچاقچی‌ها را هم می‌شناسند، پس چرا چشم کانون‌های بزرگ قاچاق گوشی کور نمی‌شود تا حساب دست بقیه بیاید؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">