ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وکلای مدیر هواوی که در کانادا به درخواست آمریکا مورد پیگرد قضایی قرار گرفته، می‌گویند آنچه که به عنوان جرم توسط ایالات متحده به وی نسبت داده شده، جرم تلقی نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسین ایج، این وکلا می‌گویند منگ وانژو که دختر مؤسس شرکت هواوی نیز هست نباید به هیچ وجه به آمریکا تحویل داده شود، زیرا اقدامات وی بر اساس قوانین کانادا جرم محسوب نمی‌شود.

قرار است جلسه دادگاه برای رسیدگی به این موضوع روز دوشنبه در کانادا برگزار شود. مدیر ارشد امور مالی هواوی به دور زدن تحریم‌های اقتصادی آمریکا بر علیه ایران متهم شده و کاخ سفید خواستار استرداد وی به این کشور است.

هواوی برترین شرکت فناوری چین در جهان است و پکن معتقد است اقدامات آمریکا بر علیه منگ وانژو با اغراض سیاسی در حال انجام است و هدف از آن مقابله با رشد اقتصادی روزافزودن چین است.

وکلای مدیر ارشد امور مالی هواوی می‌گویند آمریکا قصد دارد دامنه تحریم‌های داخلی خود را به دیگر کشورها تسری دهد و به منظور اقناع مقامات کانادایی اقدامات منگ وانژو را کلاهبرداری جلوه دهد. این در حالی است که وی هیچ اقدام کلاهبردارانه ای انجام نداده است.

منگ وانژو در اواخر سال ۲۰۱۸ در فرودگاه ونکوور کانادا به درخواست دولت امریکا دستگیر شد و از آن زمان مورد پیگرد قضائی قرار دارد. وکلای وی می‌گویند بر اساس قوانین کانادا تجارت با ایران غیرقانونی نیست و لذا وی را نمی‌توان بدین علت به کلاهبرداری و تخلف متهم کرد. آنها تاکید می‌کنند که کانادا نه تنها کسب و کار بانک‌ها را با سازمان‌ها و مؤسسات فعال در ایران قانونی می‌داند، بلکه آنها را به این کار تشویق هم می‌کند.

  • ۹۸/۱۰/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">