ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پابند الکترونیکی برای مجرمان ‌بی‌سابقه

| چهارشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس کل دادگستری گلستان از قضات استان خواست مجرمان خرد و فاقد سابقه را به جای زندان با پابند الکترونیک تحت مراقبت قرار دهند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه بررسی عملکرد و برنامه‌های حوزه قضایی گمیشان که از طریق ویدئوکنفرانس با قضات این شهرستان برگزار شد، گفت: بستر برای استفاده از پابند‌های الکترونیک در استان فراهم شده و محدودیتی برای استفاده از این پابند‌ها وجود ندارد.

هاشمیان از قضات خواست: از ظرفیت قانون برای صدور آرای جایگزین حبس و مراقبت‌های الکترونیک از طریق پابند بیشتر استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه از تلاش دادگستری استان برای بهبود آرا خبر داد و گفت: نشست‌های قضایی با محور آرای تایید نشده در محاکم تجدیدنظر در دادگستری‌های سراسر استان برگزار و نتیجه آن به همه قضات اعلام شود.

هاشمیان در این جلسه بر ارجاع بیشتر پرونده‌ها به شورای حل اختلاف تاکید کرد و گفت: از ظرفیت علما و بزرگان در شهر‌هایی مانند گمیشان در سازش طرفین به ویژه دعاوی تهدید و توهین باید بیشتر بهره ببریم.

رئیس کل دادگستری گلستان با قدردانی از تلاش قضات گمیشان برای کاهش پرونده در سال جاری گفت: گمیشان تنها شهر استان است که علیرغم افزایش آمار پرونده‌ها، ورودی‌های آن امسال ۱۷ درصد کمتر شده است.

هادی هاشمیان گفت: آماده دریافت اقدامات ابتکاری این حوزه قضایی و انتقال آن به سایر محاکم برای کاهش ورودی‌ها هستیم.

  • ۹۹/۱۲/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">