ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پارلر با حمایت روس‌ها آنلاین شد!

| سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۹، ۰۳:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

وب سایت و اپلیکیشن شبکه اجتماعی پارلر (Parler) که محبوب راستگرایان افراطی آمریکایی است، با کمک یک شرکت فناوری روسی موفق شد آنلاین شود.

به گزارش ایسنا، پارلر در پی قطع میزبانی وب توسط شرکت آمازون و سایر شرکایش به دلیل مدیریت ضعیف محتوایی که از سوی کاربران ارسال می شود و به خشونت تشویق می کند، قطع شده بود.

وب سایت پارلر روز دوشنبه دوباره قابل دسترس شد با این همه تنها پیام مدیرعامل آن به چشم می خورد که وعده داد در تلاش برای احیای فعالیت است.

رونالد گیلمت، کارشناس زیرساخت به رویترز گفت: آدرس پروتکل اینترنتی مورد استفاده پارلر متعلق به شرکت DDos-Guard بود که تحت کنترل دو مرد روسی قرار داشته و خدماتی از جمله حمایت در برابر حملات داس فراهم می کند.

اگر وب سایت پارلر به طور کامل احیا شود، کاربران آن می توانند دوباره پیامها را مشاهده کرده و کامنت اظهار کنند. بسیاری از کاربران این اپلیکیشن را ترجیح می دهند که در حال حاضر از فروشگاههای برنامه رسمی اپل و گوگل حذف شده است.

جان ماتز، مدیرعامل پارلر هفته گذشته به رویترز گفت: این شرکت سرگرم مذاکره با شرکتهای خدمات وب متعدد است.

شرکت DDos-Guard با سایر سایتهای نژادپرست، راستگرا و نظریه پرداز توطئه که توسط قاتلان برای اشتراک گذاری پیام استفاده شده، همکاری کرده و همچنین از سایتهای دولت روسیه پشتیبانی کرده است.

مخالفان پارلر می گویند وابستگی به یک شرکت روسی، یک ریسک امنیتی احتمالی برای این سرویس شبکه اجتماعی بوده و انتخاب عجیبی برای سایتی است که محبوب میهن پرستان افراطی آمریکایی است.

پروپاگاندای روسیه از یک طرف با حمایت از دونالد ترامپ و گسترش ادعاهای تقلب در انتخابات، تفرقه سیاسی در آمریکا را تشدید کرده و از سوی دیگر به خشونت پلیس معترض شده است.

بر اساس گزارش رویترز، پارلر که اعلام کرده بیش از ۱۲ میلیون کاربر دارد، دوشنبه هفته گذشته از آمازون به دلیل قطع خدمات میزبانی وب شکایت کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">