ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پاسخ رییس رگولاتوری به فیلترینگ در ایران

| يكشنبه, ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۰۳:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هر کشور بر اساس ارزش‌های خود رفتار متفاوتی با فیلترینگ داشته است. به عنوان مثال جستجوی ایمن در کره جنوبی و برخی از کشورهای اسلامی فعال است.

به گزارش فارس امیر لاجوردی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در  ویراستی در پاسخ به ادعای یک کاربر در خصوص فیلترینگ گسترده در ایران نوشت هر کشور بر اساس ارزش‌های خود رفتار متفاوتی با قضیه فیلترینگ داشته است.

این کاربر نوشته بود: «تنها چیزی که فیلتر نشده موتور جستجوی گوگل هست که آن را هم وزارت ارتباطات با کودک فرض کردن ۸۵ میلیون ایرانی با فعال کردن Safe Search به‌ صورت اجباری و با محدودیت‌های در اختیار مردم ایران است! حال شما بگویید چه چیزی در ایران فیلتر و محدود نیست؟»

لاجوردی در پاسخ، با ارجاع به صفحه ... نوشت: «وحید جان لینک زیر رو با دقت مطالعه کنید. هر کشور بر اساس ارزش‌های خود رفتار متفاوتی با این قضیه داشته. به عنوان مثال جستجوی ایمن در کره جنوبی و برخی از کشورهای اسلامی فعال است. در ادامه هم گفته شده دقیقا چه محتوایی حذف شده است.»

گفتنی است، جستجوی ایمن یا Safe Search گوگل قابلیتی است که این شرکت برای کنترل محتوای نامناسب و خشونت آمیز در اختیار کاربران قرار داده تا بتوانند از آن در نتایج جستجو استفاده کنند؛ سال گذشته این قابلیت برای کاربران ایرانی که از اینترنت همراه استفاده می‌کنند، فعال شد و وزیر ارتباطات در این خصوص اعلام کرد صرفا محتوای خشن و مستهجن محدود شده و این خواسته خانواده هاست. (منبع:فرهیختگان)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">